Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis Of Pedagogical Practice In Teaching Fields

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F19%3A50015268" target="_blank" >RIV/62690094:18440/19:50015268 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2019.01.69" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2019.01.69</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2019.01.69" target="_blank" >10.15405/epsbs.2019.01.69</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis Of Pedagogical Practice In Teaching Fields

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper contains an analysis of a state of pedagogical practical trainings at Faculty of Education in Hradec Králové, Czech Republic, focusing on decisive factors of pedagogical practice effectiveness. At the Faculty of Education in Hradec Králové, a structure of pedagogical practical trainings is mapped in the context of interdependent factors and present feedback information which may become a stepping stone that leads to improvement of practice in teaching professions. Specifically, the pedagogical practical trainings of a five-year master programme of 1st grade primary school teaching and a three-year course of bachelor study programme of Preschool Teaching were analysed. The study is dedicated to identifying the factors that contribute to the efficiency of practical trainings and their limits, and considers several possibilities which lead to improvement.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis Of Pedagogical Practice In Teaching Fields

  • Popis výsledku anglicky

    The paper contains an analysis of a state of pedagogical practical trainings at Faculty of Education in Hradec Králové, Czech Republic, focusing on decisive factors of pedagogical practice effectiveness. At the Faculty of Education in Hradec Králové, a structure of pedagogical practical trainings is mapped in the context of interdependent factors and present feedback information which may become a stepping stone that leads to improvement of practice in teaching professions. Specifically, the pedagogical practical trainings of a five-year master programme of 1st grade primary school teaching and a three-year course of bachelor study programme of Preschool Teaching were analysed. The study is dedicated to identifying the factors that contribute to the efficiency of practical trainings and their limits, and considers several possibilities which lead to improvement.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The European Proceedings of Social &amp; Behavioural Sciences EpSBS

  • ISBN

  • ISSN

    2357-1330

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    709-716

  • Název nakladatele

    Future Academy

  • Místo vydání

    Nicosia

  • Místo konání akce

    Athens, GREECE

  • Datum konání akce

    2. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000527803500063