Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ICT Equipment in the Kindergartens for Sustainable Education from Kindergarten Principals’ Perspectives in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F22%3A50019083" target="_blank" >RIV/62690094:18440/22:50019083 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.temjournal.com/content/112/TEMJournalMay2022_557_563.pdf" target="_blank" >https://www.temjournal.com/content/112/TEMJournalMay2022_557_563.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18421/TEM112-09" target="_blank" >10.18421/TEM112-09</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ICT Equipment in the Kindergartens for Sustainable Education from Kindergarten Principals’ Perspectives in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    With the rapid development of the technology in 21st century, education sectors try to make good use of the ICT effectively. Therefore, the schools have rapidly been equipped with modern ICT tools to sustain education effectively. The purpose of the research was to map the equipment of ICT for sustainable education. 143 kindergarten managers participated in the research from four Czech Republic regions. They were interviewed by the questionnaire prepared by the researchers. In the study 3 hypotheses were tested via the quantitative method. In conclusion, it shows that the kindergartens seem to ideally have a lack of ICT tools in kindergartens in the Czech context for sustainable education.

  • Název v anglickém jazyce

    ICT Equipment in the Kindergartens for Sustainable Education from Kindergarten Principals’ Perspectives in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    With the rapid development of the technology in 21st century, education sectors try to make good use of the ICT effectively. Therefore, the schools have rapidly been equipped with modern ICT tools to sustain education effectively. The purpose of the research was to map the equipment of ICT for sustainable education. 143 kindergarten managers participated in the research from four Czech Republic regions. They were interviewed by the questionnaire prepared by the researchers. In the study 3 hypotheses were tested via the quantitative method. In conclusion, it shows that the kindergartens seem to ideally have a lack of ICT tools in kindergartens in the Czech context for sustainable education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    TEM Journal : Technology, Education, Management, Informatics

  • ISSN

    2217-8309

  • e-ISSN

    2217-8333

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    RS - Srbská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    558-563

  • Kód UT WoS článku

    000834672500009

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85131427896