Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mladý Janáček a německá hudební kritika

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F22%3A50019888" target="_blank" >RIV/62690094:18440/22:50019888 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mladý Janáček a německá hudební kritika

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vztahy Leoše Janáčka a německé hudební kultury zasluhují pozornost z mnoha důvodů. V rámci probíhajícího výzkumu rané janáčkovské recepce (1872–1888) jsme se zaměřili na problematiku postojů německé hudební kritiky k Janáčkovi. V daném procesu hrál totiž německý, zejména brněnský tisk nezanedbatelnou roli, což je skutečnost, kterou ani Vladimír Helfert v dosud nejpodrobnějším pojednání mladého Janáčka nebral v potaz.

  • Název v anglickém jazyce

    Young Janáček and German music criticism

  • Popis výsledku anglicky

    The relations between Leoš Janáček and German musical culture – either in the Czech Lands or abroad – deserve attention for many reasons. As part of the ongoing research on the early Janáček reception (1872–1888), we have focused on the attitudes of German musical critics towards Janáček. The German, in particular the Brno-based, press played an essential role in the process in question, this being a fact which nobody has taken into account yet. The suppression of national aspects fundamentally distinguished the way Brno-based German critics wrote about the young Janáček from the way Czech press in Brno, Prague and elsewhere reported on him. While the Czech reception of Janáček was nationalistic from the very beginning, the reception of Janáček by the Brno Germans suggests that the Liberal concept of German music, local and regional patriotism, and, of course, the music itself can not only disturb but even transcend national borders. But only to a certain extent. In other words, it seems that German critics tried to adopt those aspects of Janáček and his artistic activities which corresponded to their concept of Germanness (Deutschtum) and, in contrast, tried to eliminate aspects of the difference.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Opus musicum : hudební revue

  • ISSN

    0862-8505

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    6-20

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus