DOPADY PANDEMIE COVID-19 NA POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍ SLUŽBY DENNÍ STACIONÁŘ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F22%3A50020427" target="_blank" >RIV/62690094:18440/22:50020427 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12410/22:43906813
Výsledek na webu
<a href="https://drive.google.com/file/d/1U8yIfcXKdhrvFbsa3DnBqrdrrjQTWfIm/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1U8yIfcXKdhrvFbsa3DnBqrdrrjQTWfIm/view</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
DOPADY PANDEMIE COVID-19 NA POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍ SLUŽBY DENNÍ STACIONÁŘ
Popis výsledku v původním jazyce
Text se zaměřuje na fungování denních stacionářů v situaci mimořádných opatření a nouzového stavu vyplývajících z pandemie Covid-19. Hlavním posláním denních stacionářů je předcházet u osob se zdravotním postižením sociálnímu vyloučení a institucionalizované péči. V průběhu pandemie docházelo k uzavírání uvedené služby, případně k omezování provozu. Text představuje dílčí výstupy kvantitativního výzkumu, který se zaměřuje především na zjiš-tění, jakým způsobem fungovaly denní stacionáře v období pandemie, jaké dopady měla tato situace na klienty, na neformálně pečující i na personál. Data byla sbírána prostřednictvím vlastního dotazníku, který byl vytvořen na základě kvalitativního předvýzkumu. Z výsledků šetření vyplynulo, že denní stacionáře z hlediska provozu služby v mimořádných podmínkách nejvíce tížil nedostatek srozumitelných informací a metodické podpory poskytovatelů služby,nedostatek personálu a jeho vyčerpání. Nemožnost pracovat na individuálních plánech klientů s sebou v důsledku přineslo ztrátu dosažených kompetencí klientů a zhoršení jejich psychického a fyzického zdraví. Z výsledků šetření vyplývá, že v průběhu pandemie se uživatelé denních stacionářů zcela nebo částečně ocitali mimo institucionální odbornou podporu, podpora chyběla i neformálně pečujícím osobám (uzavření denních stacionářů, omezení provozu služby, nepřijímání nových klientů).
Název v anglickém jazyce
IMPACTS OF THE COVID-19 PANDEMIC ON THE PROVISION OF SOCIAL SERVICES IN DAY CARE CENTRES
Popis výsledku anglicky
Th e text focuses on the functioning of day care centres in the situation of emergency measures and state of emergency resulting from the Covid-19 pandemic. Th e main mission of day care centres is to prevent social exclusion and institutionalised care for people with disabilities During the pandemic, the service was closed or reduced in operation. Th e text presents partial outputs of quantitative research, which focuses primarily on how day centres operated during the pandemic, and the impact of this situation on clients, formal carers and staff . Th e data was collected through a self-administered questionnaire that was based on qualitative pre-research.Th e results of the survey showed that day care centres, in terms of running the service under emergency conditions, were most aff ected by the lack of clear information and methodological support from service providers, staff shortages and staff exhaustion. Th e inability to work on individual client plans resulted in a loss of competences achieved by clients and a deterioration of their mental and physical health.Th e results of the survey show that during the pandemic,users of day centres found themselves completely or partially outside institutional professional support, and support was also lacking for formal carers (closure of day centres, restriction of service operation, non-admission of new clients).
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL05000413" target="_blank" >TL05000413: Změny ve vybraných sociálních službách zaměřených na osoby s postižením v době krizového stavu v důsledku virového onemocnění</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
3-4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
131-146
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—