Psaná komunikace mezinárodně
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F06%3A00001821" target="_blank" >RIV/62690094:18450/06:00001821 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Written Communication Internationally
Popis výsledku v původním jazyce
The presentation will describe a Course of Academic Writing, which was designed both for the Czech and non-native students at the Faculty of Informatics and Management. This is one of the blended language courses, which are taught not only traditionally(face-to-face) but also online. Therefore, students studying abroad or non-native students can participate in these courses. Participants will be introduced to the structure of the course, which shows the component parts of the writing process, that is:envisaging what to write, planning an outline, drafting passages, writing the whole thing, or revising. Moreover, it focuses on those features which are different in English as oppose to Czech, such as making references, quoting bibliography or using appropriate English. In addition, the participants will be able to see some chapters of the course on academic writing together with their tasked-based activities. Finally, advantages and disadvantages of blended elearning will be introduced
Název v anglickém jazyce
Written Communication Internationally
Popis výsledku anglicky
The presentation will describe a Course of Academic Writing, which was designed both for the Czech and non-native students at the Faculty of Informatics and Management. This is one of the blended language courses, which are taught not only traditionally(face-to-face) but also online. Therefore, students studying abroad or non-native students can participate in these courses. Participants will be introduced to the structure of the course, which shows the component parts of the writing process, that is:envisaging what to write, planning an outline, drafting passages, writing the whole thing, or revising. Moreover, it focuses on those features which are different in English as oppose to Czech, such as making references, quoting bibliography or using appropriate English. In addition, the participants will be able to see some chapters of the course on academic writing together with their tasked-based activities. Finally, advantages and disadvantages of blended elearning will be introduced
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP405%2F04%2FP024" target="_blank" >GP405/04/P024: Moderní informační technologie a jejich využití při výzkumu a výuce psaného anglického jazyka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z mezinárodní konference Globalizace versus Regionalismu
ISBN
80-7372-088-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
491
Strana od-do
361-364
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—