Inteligence prostředí: Nové možnosti pro on-line vzdelávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F06%3A00001838" target="_blank" >RIV/62690094:18450/06:00001838 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Inteligencia prostredia: Nové možnosti pre on-line vzdelávanie
Popis výsledku v původním jazyce
Výskum na Fakulte informatiky a managementu Univerzity Hradec Králové už niekoľko rokov zameriavame na problematiku manažmentu znalostí a jeho aplikácie pre podporu činností vzdelávacej inštitúcie. Tento výskum, podporovaný prostriedkami Grantovej agentúry ČR vo svojom nedávnom štádiu vyústil do poznania, že do úvah o podpore činností vzdelávacej inštitúcie je veľmi vhodné zahrnúť i prístupy, ktoré sú výstupom výskumu novej a v súčasnosti široko študovanej oblasti zvanej inteligencia prostredia (angl. Ambient Intelligence). Táto oblasť je zaujímavá jednak z hľadiska jej možného prepojenia s prístupmi manažmentu znalostí, a jednak z hľadiska jej aplikácie v akademickom prostredí s cieľom zvýšiť atraktivitu tohto prostredia pre študentov, ale aj pedagógov a administratívnych pracovníkov. Navyše sa ukazuje, že prístupy inteligencie prostredia možno veľmi zaujímavo aplikovať na rozšírenie tradične používaných systémov pre riadenie štúdia. V príspevku prinášame vysvetlenie našich prístupov
Název v anglickém jazyce
Ambient Intelligence: New Possibilities for On-line Education
Popis výsledku anglicky
Research at the Faculty of Informatics and Management UHK has been for a couple of years oriented towards knowledge management and its applications in educational institution activities support. The research, supported by the Grant Foundation of the Czech Republic, resulted recently in understanding that including the approaches of recently very modern area of Ambient Intelligence into the research effort might be very beneficial. The area of Ambient Intelligence seems to be interesting primarily from the view of its possible interconnection with the knowledge management area, but also from the point of view of its application in academic environment aiming to increase the attractiveness of the environment for students, teachers, as well as administrative staff. Furthermore, the Ambient Intelligence approaches and technology seem to be very suitably applicable for an enhancement of traditionally used learning management systems. In the paper, we wish to present overview of our approach
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DIVAI 2006 - Dištančné vzdelávanie v Aplikovanej informatike
ISBN
80-8050-975-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
26-31
Název nakladatele
Michal Vaško
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—