Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of e-Learning Courses used at FIM UHK with Respect to Constraint Satisfaction Problems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F09%3A00002521" target="_blank" >RIV/62690094:18450/09:00002521 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of e-Learning Courses used at FIM UHK with Respect to Constraint Satisfaction Problems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents results of analysis of WebCT e-courses that are in use at FIM UHK. Approx. 70% of teachers participate on e-courses design. There were 187 e-courses in use in academic year 2008-2009, with nearly 21 000 seats in total. Each student accessed around 4 e-courses per term. After the overview statistics of WebCT utilization we focused on the form and organization of electronic study materials inside particular e-courses. We highlight differences among particular e-courses, designed by academics from different departments of the faculty. The paper was written in context of our research project which objective is to apply new solutions based on artificial intelligence techniques, namely constraint satisfaction problem solving methods, in the process of e-courses design and utilization. To achieve this, it is essential to understand how e-courses are developed and managed, what are expectations and requirements of designers, tutors and students and what are limitations of LM

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of e-Learning Courses used at FIM UHK with Respect to Constraint Satisfaction Problems

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents results of analysis of WebCT e-courses that are in use at FIM UHK. Approx. 70% of teachers participate on e-courses design. There were 187 e-courses in use in academic year 2008-2009, with nearly 21 000 seats in total. Each student accessed around 4 e-courses per term. After the overview statistics of WebCT utilization we focused on the form and organization of electronic study materials inside particular e-courses. We highlight differences among particular e-courses, designed by academics from different departments of the faculty. The paper was written in context of our research project which objective is to apply new solutions based on artificial intelligence techniques, namely constraint satisfaction problem solving methods, in the process of e-courses design and utilization. To achieve this, it is essential to understand how e-courses are developed and managed, what are expectations and requirements of designers, tutors and students and what are limitations of LM

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0346" target="_blank" >GA406/09/0346: Využitelnost technik řešení problémů s omezujícími podmínkami v e-learningu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The proceedings of the 8th European conference on e-learning

  • ISBN

    978-1-906638-51-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Academic publishing

  • Místo vydání

    Reading

  • Místo konání akce

    Bari, Itálie

  • Datum konání akce

    29. 10. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku