Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Technology, Elderly and Health: a Vital Mind Project Contribution to Quality of Life

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F09%3A00003154" target="_blank" >RIV/62690094:18450/09:00003154 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Technology, Elderly and Health: a Vital Mind Project Contribution to Quality of Life

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In next decades number of elderly together with age-related impairments will rise. Therefore, involving elderly in both physical and cognitive exercises is of crucial importance. Advances in information and communication technologies support developmentof cognitive exercises applications on different platforms. Although many cognitive games were produced for computers, they will not probably get to elderly, since they usually tend to reject new technologies. However, in case of elderly television can be considered as a specific type of a ubiquitous technology, since watching television is quite frequent and natural for them. Therefore, cognitive games for seniors playable at TV set should be created. This paper describes effort to fulfill this non-trivial challenge during the realization of the Vital Mind project. Particular paragraphs give an explanation, why this endeavor is reasonable, describe the project content, methodology and used technology.

  • Název v anglickém jazyce

    Technology, Elderly and Health: a Vital Mind Project Contribution to Quality of Life

  • Popis výsledku anglicky

    In next decades number of elderly together with age-related impairments will rise. Therefore, involving elderly in both physical and cognitive exercises is of crucial importance. Advances in information and communication technologies support developmentof cognitive exercises applications on different platforms. Although many cognitive games were produced for computers, they will not probably get to elderly, since they usually tend to reject new technologies. However, in case of elderly television can be considered as a specific type of a ubiquitous technology, since watching television is quite frequent and natural for them. Therefore, cognitive games for seniors playable at TV set should be created. This paper describes effort to fulfill this non-trivial challenge during the realization of the Vital Mind project. Particular paragraphs give an explanation, why this endeavor is reasonable, describe the project content, methodology and used technology.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7E09032" target="_blank" >7E09032: VITAL MIND</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pervasive computing and management : proceedings of the 2nd international congress

  • ISBN

    978-0-9805956-1-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Sydney college of management

  • Místo vydání

    Sydney

  • Místo konání akce

    University of Technology, Sydney

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku