Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multicriterial decision-making can drive strategy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F09%3A10067722" target="_blank" >RIV/62690094:18450/09:10067722 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multicriterial decision-making can drive strategy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    What is the most important ingredient for the success of an organization` Companies that want to succeed in the business world of today must be prepared for the new realities. Customers want results, the workforce wants a challenging and rewarding job experience, competition is tougher than ever before, and technology is providing unprecedented opportunities to explore. Strategic decisions are hard to describe in formal way, as there are individual and subjective characteristics, which are difficult orimpossible to formalize, and therefore some authors consider strategic decision making more as an art than as the science. On the other hand, conditions for decision making are becoming more and more complex; there are unlimited amounts of data but lesstime to process them. The use of modern IT technologies can help to overcome some of these difficulties, but final decision belongs to manager.

  • Název v anglickém jazyce

    Multicriterial decision-making can drive strategy

  • Popis výsledku anglicky

    What is the most important ingredient for the success of an organization` Companies that want to succeed in the business world of today must be prepared for the new realities. Customers want results, the workforce wants a challenging and rewarding job experience, competition is tougher than ever before, and technology is providing unprecedented opportunities to explore. Strategic decisions are hard to describe in formal way, as there are individual and subjective characteristics, which are difficult orimpossible to formalize, and therefore some authors consider strategic decision making more as an art than as the science. On the other hand, conditions for decision making are becoming more and more complex; there are unlimited amounts of data but lesstime to process them. The use of modern IT technologies can help to overcome some of these difficulties, but final decision belongs to manager.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F09%2F0662" target="_blank" >GA402/09/0662: Rozhodovací procesy v autonomních systémech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hradecké ekonomické dny 2009 : ekonomický rozvoj a management regionů : sborník příspěvků 2

  • ISBN

    978-80-7041-227-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    80-83

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    3. 2. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku

    000310659200011