Ontological Model for the Course of Photography
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F10%3A00003112" target="_blank" >RIV/62690094:18450/10:00003112 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Ontological Model for the Course of Photography
Popis výsledku v původním jazyce
The course of digital ptohography is provided to students. Electronic learning materials were prepared for the course. These materials cover numerous topics, i.e. history of photography, specifics of different genres of photography, practical tips for users of digital cameras etc. Workflows for several software products were defined and elaborated in learning materials. A large gallery of sample photos is part of these materials, too. We decided to analyze knowledge of photography from the point of viewof knowledge management. Explicit and tacit knowledge related to photography is discussed in the paper. We want to use ontologies for better organizing learning resources and especially for addressing the problem of searching and browsing resources andtailoring the course content to needs of individuals. Our ontology will describe both the domain of photography and the domain of education. Two approaches were examined in the paper: reusing book indices and automated multi-world term ex
Název v anglickém jazyce
Ontological Model for the Course of Photography
Popis výsledku anglicky
The course of digital ptohography is provided to students. Electronic learning materials were prepared for the course. These materials cover numerous topics, i.e. history of photography, specifics of different genres of photography, practical tips for users of digital cameras etc. Workflows for several software products were defined and elaborated in learning materials. A large gallery of sample photos is part of these materials, too. We decided to analyze knowledge of photography from the point of viewof knowledge management. Explicit and tacit knowledge related to photography is discussed in the paper. We want to use ontologies for better organizing learning resources and especially for addressing the problem of searching and browsing resources andtailoring the course content to needs of individuals. Our ontology will describe both the domain of photography and the domain of education. Two approaches were examined in the paper: reusing book indices and automated multi-world term ex
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0346" target="_blank" >GA406/09/0346: Využitelnost technik řešení problémů s omezujícími podmínkami v e-learningu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
e-Learning : proceedings of the 9th european conference. Vol. 1
ISBN
978-1-906638-82-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
435-440
Název nakladatele
Academic publishing
Místo vydání
Reading
Místo konání akce
Porto
Datum konání akce
4. 11. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000291089800054