Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ontological Model for the Course of Photography

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F10%3A00003112" target="_blank" >RIV/62690094:18450/10:00003112 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ontological Model for the Course of Photography

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The course of digital ptohography is provided to students. Electronic learning materials were prepared for the course. These materials cover numerous topics, i.e. history of photography, specifics of different genres of photography, practical tips for users of digital cameras etc. Workflows for several software products were defined and elaborated in learning materials. A large gallery of sample photos is part of these materials, too. We decided to analyze knowledge of photography from the point of viewof knowledge management. Explicit and tacit knowledge related to photography is discussed in the paper. We want to use ontologies for better organizing learning resources and especially for addressing the problem of searching and browsing resources andtailoring the course content to needs of individuals. Our ontology will describe both the domain of photography and the domain of education. Two approaches were examined in the paper: reusing book indices and automated multi-world term ex

  • Název v anglickém jazyce

    Ontological Model for the Course of Photography

  • Popis výsledku anglicky

    The course of digital ptohography is provided to students. Electronic learning materials were prepared for the course. These materials cover numerous topics, i.e. history of photography, specifics of different genres of photography, practical tips for users of digital cameras etc. Workflows for several software products were defined and elaborated in learning materials. A large gallery of sample photos is part of these materials, too. We decided to analyze knowledge of photography from the point of viewof knowledge management. Explicit and tacit knowledge related to photography is discussed in the paper. We want to use ontologies for better organizing learning resources and especially for addressing the problem of searching and browsing resources andtailoring the course content to needs of individuals. Our ontology will describe both the domain of photography and the domain of education. Two approaches were examined in the paper: reusing book indices and automated multi-world term ex

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0346" target="_blank" >GA406/09/0346: Využitelnost technik řešení problémů s omezujícími podmínkami v e-learningu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    e-Learning : proceedings of the 9th european conference. Vol. 1

  • ISBN

    978-1-906638-82-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    435-440

  • Název nakladatele

    Academic publishing

  • Místo vydání

    Reading

  • Místo konání akce

    Porto

  • Datum konání akce

    4. 11. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000291089800054