Rethinking of Knowledge Management Introduction at Teaching Universities: the Framework Development
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F11%3A10071468" target="_blank" >RIV/62690094:18450/11:10071468 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Rethinking of Knowledge Management Introduction at Teaching Universities: the Framework Development
Popis výsledku v původním jazyce
The goal of the paper is to map the changes in today`s business environment, research differences between the functions and processes in businesses and academic institutions in the Czech Republic and Slovakia, and, based on these findings, propose a framework for knowledge management implementation focusing on a special type of academic institution - a teaching university. Consequently, this study can serve as a starting point for implementation of a student-centred approach to knowledge management.
Název v anglickém jazyce
Rethinking of Knowledge Management Introduction at Teaching Universities: the Framework Development
Popis výsledku anglicky
The goal of the paper is to map the changes in today`s business environment, research differences between the functions and processes in businesses and academic institutions in the Czech Republic and Slovakia, and, based on these findings, propose a framework for knowledge management implementation focusing on a special type of academic institution - a teaching university. Consequently, this study can serve as a starting point for implementation of a student-centred approach to knowledge management.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP403%2F10%2F1310" target="_blank" >GAP403/10/1310: SMEW - Inteligentní prostředí na pracovištích</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Problems of education in the 21st century
ISSN
1822-7864
e-ISSN
—
Svazek periodika
2011
Číslo periodika v rámci svazku
32
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
33-46
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—