Vybrané problémy transparentnosti českého neziskového sektoru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F12%3A50000168" target="_blank" >RIV/62690094:18450/12:50000168 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vybrané problémy transparentnosti českého neziskového sektoru
Popis výsledku v původním jazyce
Současné změny českého neziskového sektoru vyvolávají nezbytnost transparentnosti organizací. Nejčetnější právní formou mezi českými neziskovými organizacemi jsou občanská sdružení, reprezentují devět desetin všech českých neziskových organizací. Z tohodůvodu je cílem předložené studie určit současnou úroveň transparentnosti u občanských sdružení. V rámci cíle bylo formulováno pět výzkumných otázek zaměřených na: (1) dostupnost vlastních webových stránek; (2) jasné vymezení účelu existence organizace;(3) další základní informace o organizaci (stanovy, výroční zprávy, atd.); (4) informace o darech; a (5) informace o finančních záležitostech organizace. Výzkum byl proveden prostřednictvím obsahové analýzy webových stránek na vzorku organizací (n=1528) získaných náhodným výběrem z oficiální databáze. Výsledky ukazují, že webovou stránkou disponuje méně než třetina organizací (32,6%), přibližně tři čtvrtiny (77,8%) pak udržují své stránky aktuální. Účel existence je zveřejněn zřídka, nebo
Název v anglickém jazyce
Some problems of Czech nonprofit sector transparency
Popis výsledku anglicky
Current development of non-profit sector is causing enhanced need for non-profit organizations transparency. Most frequent legal form among Czech non-profit organizations is civic association; it represents nine tenths of all Czech non-profits. Therefore, the aim of presented study was to determine current level of transparency in Czech civic associations. Within the defined aim were formulated five research questions focused on the website availability of: (1) the website itself; (2) clear definition of organization´s purpose of existence; (3) other basic information on organization (statutes, annual reports, etc.); (4) information on donations; and (5) reports and information on economical matters of organization. The research was conducted through acontent analysis of websites on the sample of organizations (n=1,528) obtained through the random selection from the official database. The results showed that a website has less than a third of organizations (32.6%), approximately three
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
E+M. Ekonomie a management
ISSN
1212-3609
e-ISSN
—
Svazek periodika
XV
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
104-114
Kód UT WoS článku
000306893100009
EID výsledku v databázi Scopus
—