Agent-based Model of Celtic Population Growth: NetLogo and Python
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50000500" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50000500 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-34300-1_13" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-34300-1_13</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-34300-1_13" target="_blank" >10.1007/978-3-642-34300-1_13</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Agent-based Model of Celtic Population Growth: NetLogo and Python
Popis výsledku v původním jazyce
The agent-based model of Celtic population growth was developed using specific domain knowledge and general demographic assumptions about birth-rates and mortality. The model allows archaeologists to simulate the time series of available workforce and actual consumption of the population living in the given settlement agglomeration. Parameters of the NetLogo model were refined experimentally. The implementation in Python was created for validation and reporting. The simulated population is stable, withappropriate age distribution and growth rate. The model is used for further simulations of the settlement population dynamics and for testing hypotheses about the agricultural practices, trade and exchange etc. The final objective of our research projectis to better understand the collapse of the Celtic society in Europe in the Late Iron Age.
Název v anglickém jazyce
Agent-based Model of Celtic Population Growth: NetLogo and Python
Popis výsledku anglicky
The agent-based model of Celtic population growth was developed using specific domain knowledge and general demographic assumptions about birth-rates and mortality. The model allows archaeologists to simulate the time series of available workforce and actual consumption of the population living in the given settlement agglomeration. Parameters of the NetLogo model were refined experimentally. The implementation in Python was created for validation and reporting. The simulated population is stable, withappropriate age distribution and growth rate. The model is used for further simulations of the settlement population dynamics and for testing hypotheses about the agricultural practices, trade and exchange etc. The final objective of our research projectis to better understand the collapse of the Celtic society in Europe in the Late Iron Age.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP405%2F12%2F0926" target="_blank" >GAP405/12/0926: Sociální modelování jako nástroj k porozumění struktuře keltské společnosti a kulturním změnám na konci doby železné</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advanced methods for computational collective Intelligence
ISBN
978-3-642-34299-8
ISSN
1860-949X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
135-143
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Berlin
Místo konání akce
Ho Chi Minh city, Vietnam
Datum konání akce
28. 11. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000312877500013