On selected phenomena of the ICT-supported foreign language teaching/learning: research results
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50001308" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50001308 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On selected phenomena of the ICT-supported foreign language teaching/learning: research results
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with three phenomena relating to the ICT-supported process of foreign language teaching and learning: mind mapping, testing and communication. Latest changes in society and education having been described, latest results of research activities held at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic, are introduced focusing on (1) Concept of e-learning reflected in learners´ mind maps; (2) open-answer versus multiple-choice tests and (3) communication in online courses under the virtual observation.
Název v anglickém jazyce
On selected phenomena of the ICT-supported foreign language teaching/learning: research results
Popis výsledku anglicky
The paper deals with three phenomena relating to the ICT-supported process of foreign language teaching and learning: mind mapping, testing and communication. Latest changes in society and education having been described, latest results of research activities held at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic, are introduced focusing on (1) Concept of e-learning reflected in learners´ mind maps; (2) open-answer versus multiple-choice tests and (3) communication in online courses under the virtual observation.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of language and cultural education
ISSN
1339-4045
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
63-85
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—