Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On selected phenomena of the ICT-supported foreign language teaching/learning: research results

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50001308" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50001308 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On selected phenomena of the ICT-supported foreign language teaching/learning: research results

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with three phenomena relating to the ICT-supported process of foreign language teaching and learning: mind mapping, testing and communication. Latest changes in society and education having been described, latest results of research activities held at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic, are introduced focusing on (1) Concept of e-learning reflected in learners´ mind maps; (2) open-answer versus multiple-choice tests and (3) communication in online courses under the virtual observation.

  • Název v anglickém jazyce

    On selected phenomena of the ICT-supported foreign language teaching/learning: research results

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with three phenomena relating to the ICT-supported process of foreign language teaching and learning: mind mapping, testing and communication. Latest changes in society and education having been described, latest results of research activities held at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic, are introduced focusing on (1) Concept of e-learning reflected in learners´ mind maps; (2) open-answer versus multiple-choice tests and (3) communication in online courses under the virtual observation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of language and cultural education

  • ISSN

    1339-4045

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    63-85

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus