Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social stereotype as a learning tool

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50001566" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50001566 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042813033533#page=1&zoom=auto,0,743" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042813033533#page=1&zoom=auto,0,743</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.09.250" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2013.09.250</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social stereotype as a learning tool

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of the study was to investigate effects of activation of social stereotypes associated with certain level of intelligence on a mental task. In Experiment 1, undergraduate students were asked to complete a mid-term test. Prior to knowledge testing they were primed either with stereotypes of a professor or a charwoman. The results showed that students who were primed with the stereotype of a university teacher performed slightly better. In Experiment 2, prior the mental task (learning of foreignwords), the subjects were primed by stereotypes of classical or techno music listeners. The results indicated that activation of the stereotype of a classical music listener led to better results in learning foreign words than activation of the stereotype of a techno music fan.

  • Název v anglickém jazyce

    Social stereotype as a learning tool

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of the study was to investigate effects of activation of social stereotypes associated with certain level of intelligence on a mental task. In Experiment 1, undergraduate students were asked to complete a mid-term test. Prior to knowledge testing they were primed either with stereotypes of a professor or a charwoman. The results showed that students who were primed with the stereotype of a university teacher performed slightly better. In Experiment 2, prior the mental task (learning of foreignwords), the subjects were primed by stereotypes of classical or techno music listeners. The results indicated that activation of the stereotype of a classical music listener led to better results in learning foreign words than activation of the stereotype of a techno music fan.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    624-627

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Brusel, Belgie

  • Datum konání akce

    25. 10. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000342763100107