Social stereotype as a learning tool
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50001566" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50001566 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042813033533#page=1&zoom=auto,0,743" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042813033533#page=1&zoom=auto,0,743</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.09.250" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2013.09.250</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Social stereotype as a learning tool
Popis výsledku v původním jazyce
The goal of the study was to investigate effects of activation of social stereotypes associated with certain level of intelligence on a mental task. In Experiment 1, undergraduate students were asked to complete a mid-term test. Prior to knowledge testing they were primed either with stereotypes of a professor or a charwoman. The results showed that students who were primed with the stereotype of a university teacher performed slightly better. In Experiment 2, prior the mental task (learning of foreignwords), the subjects were primed by stereotypes of classical or techno music listeners. The results indicated that activation of the stereotype of a classical music listener led to better results in learning foreign words than activation of the stereotype of a techno music fan.
Název v anglickém jazyce
Social stereotype as a learning tool
Popis výsledku anglicky
The goal of the study was to investigate effects of activation of social stereotypes associated with certain level of intelligence on a mental task. In Experiment 1, undergraduate students were asked to complete a mid-term test. Prior to knowledge testing they were primed either with stereotypes of a professor or a charwoman. The results showed that students who were primed with the stereotype of a university teacher performed slightly better. In Experiment 2, prior the mental task (learning of foreignwords), the subjects were primed by stereotypes of classical or techno music listeners. The results indicated that activation of the stereotype of a classical music listener led to better results in learning foreign words than activation of the stereotype of a techno music fan.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
624-627
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Brusel, Belgie
Datum konání akce
25. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000342763100107