Utilization of Knowledge Management Methods in an Automotive Industry: Lesson from Practice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50002598" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50002598 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61384399:31130/14:00045821
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Utilization of Knowledge Management Methods in an Automotive Industry: Lesson from Practice
Popis výsledku v původním jazyce
The unavoidable phenomenon of the contemporary turbulent business environment is linked with the necessity to efficiently use vast amounts of knowledge. In pursuit to manage knowledge and remain competitive as well as profitable, companies aim to employthe concept of knowledge management and its tools. The main objective of the paper is to introduce the methods for the analysis of current knowledge utilization and efficiency of knowledge processes together with the application of knowledge management methods especially in small- and medium-sized enterprises. As a case study, the company AUTOMOBILY Ltd. is analyzed and particular tools are implemented in relation to the discussed issues in the theoretical background. The recommendations and conclusionsare provided and their applicability for various companies is discussed.
Název v anglickém jazyce
Utilization of Knowledge Management Methods in an Automotive Industry: Lesson from Practice
Popis výsledku anglicky
The unavoidable phenomenon of the contemporary turbulent business environment is linked with the necessity to efficiently use vast amounts of knowledge. In pursuit to manage knowledge and remain competitive as well as profitable, companies aim to employthe concept of knowledge management and its tools. The main objective of the paper is to introduce the methods for the analysis of current knowledge utilization and efficiency of knowledge processes together with the application of knowledge management methods especially in small- and medium-sized enterprises. As a case study, the company AUTOMOBILY Ltd. is analyzed and particular tools are implemented in relation to the discussed issues in the theoretical background. The recommendations and conclusionsare provided and their applicability for various companies is discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IBIMA 2014 : proceedings
ISBN
978-0-9860419-2-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
481-487
Název nakladatele
IBIMA
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Valencie, Španělsko
Datum konání akce
13. 5. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000339308100054