Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Opinion and Attitudes of Entrepreneurs of Small and Medium-Sized Business in the Czech Republic Conditions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50002932" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50002932 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2212567115004384" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2212567115004384</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(15)00438-4" target="_blank" >10.1016/S2212-5671(15)00438-4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Opinion and Attitudes of Entrepreneurs of Small and Medium-Sized Business in the Czech Republic Conditions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article focuses on the analysis of business conditions in the Czech Republic and through the questions answered by Czech entrepreneurs the article aims at finding out their opinion and attitudes which they perceive when running a business in the conditions of the Czech Republic. The data obtained from a questionnaire survey is current as of September 2013 and it is the first phase of the survey among 271 active entrepreneurs. The main objective of the paper is to identify non-market factors which influence entrepreneurship on the level of small and medium-sized businesses. This contribution focuses on assessing the impact of mainly institutional and administrative load on small and medium-sized businesses as it is perceived by entrepreneurs themselves in the real Czech economy. The conclusions of the contribution evaluate the quality of business environment in the Czech Republic, especially based on the opinion of entrepreneurs having been in business for over 5 years and older tha

  • Název v anglickém jazyce

    Opinion and Attitudes of Entrepreneurs of Small and Medium-Sized Business in the Czech Republic Conditions

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on the analysis of business conditions in the Czech Republic and through the questions answered by Czech entrepreneurs the article aims at finding out their opinion and attitudes which they perceive when running a business in the conditions of the Czech Republic. The data obtained from a questionnaire survey is current as of September 2013 and it is the first phase of the survey among 271 active entrepreneurs. The main objective of the paper is to identify non-market factors which influence entrepreneurship on the level of small and medium-sized businesses. This contribution focuses on assessing the impact of mainly institutional and administrative load on small and medium-sized businesses as it is perceived by entrepreneurs themselves in the real Czech economy. The conclusions of the contribution evaluate the quality of business environment in the Czech Republic, especially based on the opinion of entrepreneurs having been in business for over 5 years and older tha

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia economics and finance

  • ISBN

  • ISSN

    2212-5671

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    942-947

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Prague, Czech Republic

  • Datum konání akce

    29. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000360103600144