Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Language skills as eLearning course contents

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50003518" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50003518 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ac.els-cdn.com/S1877042815030116/1-s2.0-S1877042815030116-main.pdf?_tid=45c2ad76-7e5f-11e5-9fe9-00000aab0f01&acdnat=1446138516_c92dbf5972600b5354bd730b8fbeb9a3" target="_blank" >http://ac.els-cdn.com/S1877042815030116/1-s2.0-S1877042815030116-main.pdf?_tid=45c2ad76-7e5f-11e5-9fe9-00000aab0f01&acdnat=1446138516_c92dbf5972600b5354bd730b8fbeb9a3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.736" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.04.736</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Language skills as eLearning course contents

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the didactic frame the language skills differ from communicative competencies in a discourse conceptualization. They consider a discourse as an activity, as a kind of work done by an individual without any witnesses. The language skills suppose the presence of at least two communicative process participants. It is true in both writing and speaking. In view of the planning and actual making electronic programs it is worth mentioning that receptive language skills may be acquired without mastering productive skills. When making new courses we can focus on implementing some elements which may influence the grading difficulty of a program, especially its inner arrangement that might give students some motivation. I want to try to supplement some notes on the separate elements in due course.

  • Název v anglickém jazyce

    Language skills as eLearning course contents

  • Popis výsledku anglicky

    In the didactic frame the language skills differ from communicative competencies in a discourse conceptualization. They consider a discourse as an activity, as a kind of work done by an individual without any witnesses. The language skills suppose the presence of at least two communicative process participants. It is true in both writing and speaking. In view of the planning and actual making electronic programs it is worth mentioning that receptive language skills may be acquired without mastering productive skills. When making new courses we can focus on implementing some elements which may influence the grading difficulty of a program, especially its inner arrangement that might give students some motivation. I want to try to supplement some notes on the separate elements in due course.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    51-54

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    28. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku