Language skills as eLearning course contents
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50003518" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50003518 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ac.els-cdn.com/S1877042815030116/1-s2.0-S1877042815030116-main.pdf?_tid=45c2ad76-7e5f-11e5-9fe9-00000aab0f01&acdnat=1446138516_c92dbf5972600b5354bd730b8fbeb9a3" target="_blank" >http://ac.els-cdn.com/S1877042815030116/1-s2.0-S1877042815030116-main.pdf?_tid=45c2ad76-7e5f-11e5-9fe9-00000aab0f01&acdnat=1446138516_c92dbf5972600b5354bd730b8fbeb9a3</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.736" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.04.736</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Language skills as eLearning course contents
Popis výsledku v původním jazyce
In the didactic frame the language skills differ from communicative competencies in a discourse conceptualization. They consider a discourse as an activity, as a kind of work done by an individual without any witnesses. The language skills suppose the presence of at least two communicative process participants. It is true in both writing and speaking. In view of the planning and actual making electronic programs it is worth mentioning that receptive language skills may be acquired without mastering productive skills. When making new courses we can focus on implementing some elements which may influence the grading difficulty of a program, especially its inner arrangement that might give students some motivation. I want to try to supplement some notes on the separate elements in due course.
Název v anglickém jazyce
Language skills as eLearning course contents
Popis výsledku anglicky
In the didactic frame the language skills differ from communicative competencies in a discourse conceptualization. They consider a discourse as an activity, as a kind of work done by an individual without any witnesses. The language skills suppose the presence of at least two communicative process participants. It is true in both writing and speaking. In view of the planning and actual making electronic programs it is worth mentioning that receptive language skills may be acquired without mastering productive skills. When making new courses we can focus on implementing some elements which may influence the grading difficulty of a program, especially its inner arrangement that might give students some motivation. I want to try to supplement some notes on the separate elements in due course.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
51-54
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Barcelona
Datum konání akce
28. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—