Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of Banking Fees and Clients' Needs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50003778" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50003778 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://is.muni.cz/do/econ/sborniky/2015/EFS_2015_proceedings.pdf" target="_blank" >http://is.muni.cz/do/econ/sborniky/2015/EFS_2015_proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of Banking Fees and Clients' Needs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The banking market (like other business fields) is faced with growing competition. The last six years were characterised by the increasing entry of new low cost banks, which are based on lower monthly cost but in some cases limited services. The first part of the paper is devoted to an introduction to the topic, it describes the situation in the banking market of the Czech Republic and the literature search is carried out. This paper aims to analyse products and services from banks on the market and compares them with the needs and wishes of bank clients, and using the Client index to verify that indeed there was a decrease in average monthly costs for bank accounts due to the entry of low-cost banks. The paper includes scientific questions whether there is an account on the market which is truly free of charge, and whether clients have a personal account with a well-chosen package of products and services. The analysed data is from a questionnaire located on "bankovnipoplatky.com", wh

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of Banking Fees and Clients' Needs

  • Popis výsledku anglicky

    The banking market (like other business fields) is faced with growing competition. The last six years were characterised by the increasing entry of new low cost banks, which are based on lower monthly cost but in some cases limited services. The first part of the paper is devoted to an introduction to the topic, it describes the situation in the banking market of the Czech Republic and the literature search is carried out. This paper aims to analyse products and services from banks on the market and compares them with the needs and wishes of bank clients, and using the Client index to verify that indeed there was a decrease in average monthly costs for bank accounts due to the entry of low-cost banks. The paper includes scientific questions whether there is an account on the market which is truly free of charge, and whether clients have a personal account with a well-chosen package of products and services. The analysed data is from a questionnaire located on "bankovnipoplatky.com", wh

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    European financial systems 2015

  • ISBN

    978-80-210-7962-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    181-188

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    18. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000370679200025