Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

BUDGETING OF PUBLIC UNIVERSITIES - CASE STUDY OF FACULTY OF MEDICINE, UNIVERSITY OF OSTRAVA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50004284" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50004284 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    BUDGETING OF PUBLIC UNIVERSITIES - CASE STUDY OF FACULTY OF MEDICINE, UNIVERSITY OF OSTRAVA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Legal and economic position of universities was already enshrined in 1998, by Act no. 111/1998 Coll., on universities and on changes and amendments to other Acts (hereinafter referred to as the "University Education Act"). In recent years, the autonomy of universities has been strengthened. In connection with this change, the responsibility for funding has been increased as well as for the proper management of allocated funds. Public universities receive a significant portion of their funding for theiractivities from public sources, which are limited, and therefore it is important that these resources are used as efficiently as possible. An effective budgeting should be helpful in this process. Public universities might approach budgeting individuallywith regard to their specific needs. In particular, the allocation of funds to the lowest parts of public universities (departments and institutes) is an important issue in budgeting, since the educational, scientific and research activi

  • Název v anglickém jazyce

    BUDGETING OF PUBLIC UNIVERSITIES - CASE STUDY OF FACULTY OF MEDICINE, UNIVERSITY OF OSTRAVA

  • Popis výsledku anglicky

    Legal and economic position of universities was already enshrined in 1998, by Act no. 111/1998 Coll., on universities and on changes and amendments to other Acts (hereinafter referred to as the "University Education Act"). In recent years, the autonomy of universities has been strengthened. In connection with this change, the responsibility for funding has been increased as well as for the proper management of allocated funds. Public universities receive a significant portion of their funding for theiractivities from public sources, which are limited, and therefore it is important that these resources are used as efficiently as possible. An effective budgeting should be helpful in this process. Public universities might approach budgeting individuallywith regard to their specific needs. In particular, the allocation of funds to the lowest parts of public universities (departments and institutes) is an important issue in budgeting, since the educational, scientific and research activi

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Psychology and psychiatry, sociology and healthcare, education (SGEM 2015)

  • ISBN

    978-619-7105-44-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    59-66

  • Název nakladatele

    Step92

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena, Bulharsko

  • Datum konání akce

    26. 8. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku