Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Why adults return to school?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50004818" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50004818 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.266" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.266</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.266" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.266</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Why adults return to school?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Trying to maintain or improve their job skills or broaden their knowledge leads a growing number of people to acquire further knowledge and skills. The purpose of the presented study is to analyse the reasons why adults/employed people in the Czech Republic return to the education system (international comparison). The case study of the students of combined study program at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Králové, aimed to discuss their reasons and study conditions. The available resources and the investigation show that the main reasons why adults return to the education system is for an extension to their knowledge, improvement of their position in their existing job, chances of finding a better job or improve their position in the labour market, etc. The survey also suggests that a lot of students study without the knowledge of their employer. Education and skills development is one of the important conditions for the development of society in general. Qualified people have better employment and opportunities in the labour market and employers with a skilled workforce can have a competitive advantage in this area, this is important for both sides to realise.

  • Název v anglickém jazyce

    Why adults return to school?

  • Popis výsledku anglicky

    Trying to maintain or improve their job skills or broaden their knowledge leads a growing number of people to acquire further knowledge and skills. The purpose of the presented study is to analyse the reasons why adults/employed people in the Czech Republic return to the education system (international comparison). The case study of the students of combined study program at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Králové, aimed to discuss their reasons and study conditions. The available resources and the investigation show that the main reasons why adults return to the education system is for an extension to their knowledge, improvement of their position in their existing job, chances of finding a better job or improve their position in the labour market, etc. The survey also suggests that a lot of students study without the knowledge of their employer. Education and skills development is one of the important conditions for the development of society in general. Qualified people have better employment and opportunities in the labour market and employers with a skilled workforce can have a competitive advantage in this area, this is important for both sides to realise.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia Social and Behavioral Sciences - 5th ICEEPSY International Conference on Education &amp; Educational Psychology

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1060-1064

  • Název nakladatele

    ELSEVIER SCIENCE BV, SARA BURGERHARTSTRAAT 25, PO BOX 211, 1000 AE AMSTERDAM, NETHERLANDS

  • Místo vydání

    AMSTERDAM, NETHERLANDS

  • Místo konání akce

    Kyrenia, CYPRUS

  • Datum konání akce

    22. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000380543800143