Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Online Brain Training Programs for Healthy Older Individuals

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F17%3A50013434" target="_blank" >RIV/62690094:18450/17:50013434 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-67615-9_4" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-67615-9_4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-67615-9_4" target="_blank" >10.1007/978-3-319-67615-9_4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Online Brain Training Programs for Healthy Older Individuals

  • Popis výsledku v původním jazyce

    At present, there is a growing number of older population groups worldwide, which results in serious social and economic issues since some of these older people require special care. Therefore there is constant effort to maintain these older people active as long as possible. This might be done not only by pharmacological therapies, but especially by non-pharmacological approaches, among which brain training with the help of a computer seems a good solution. The purpose of this article is to explore available clinical studies implementing computer-based brain training programs as intervention tools in the prevention and delay of cognitive decline in aging, with special focus on their effectiveness. This was done by conducting a literature search in the databases Web of Science, Scopus, MEDLINE and ScienceDirect, and consequently by comparing and evaluating the findings of the selected studies. The findings show that that the exploited online brain (cognitive) training programs usually have a moderate positive effect on the delay of cognitive decline especially in the area of reasoning skills, working memory, and processing.

  • Název v anglickém jazyce

    Online Brain Training Programs for Healthy Older Individuals

  • Popis výsledku anglicky

    At present, there is a growing number of older population groups worldwide, which results in serious social and economic issues since some of these older people require special care. Therefore there is constant effort to maintain these older people active as long as possible. This might be done not only by pharmacological therapies, but especially by non-pharmacological approaches, among which brain training with the help of a computer seems a good solution. The purpose of this article is to explore available clinical studies implementing computer-based brain training programs as intervention tools in the prevention and delay of cognitive decline in aging, with special focus on their effectiveness. This was done by conducting a literature search in the databases Web of Science, Scopus, MEDLINE and ScienceDirect, and consequently by comparing and evaluating the findings of the selected studies. The findings show that that the exploited online brain (cognitive) training programs usually have a moderate positive effect on the delay of cognitive decline especially in the area of reasoning skills, working memory, and processing.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Brain function assessment in learning

  • ISBN

    978-3-319-67614-2

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    48-56

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Basel

  • Místo konání akce

    Patras, Řecko

  • Datum konání akce

    24. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku