Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Smart, innovative teaching supported by decision software – Case study in educational institution

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F17%3A50013544" target="_blank" >RIV/62690094:18450/17:50013544 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-52836-6_17" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-52836-6_17</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-52836-6_17" target="_blank" >10.1007/978-3-319-52836-6_17</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Smart, innovative teaching supported by decision software – Case study in educational institution

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article aims to describe the use of software Expert Choice and Criterium DecisionPlus in order to support the multi-criteria decision in education and to evaluate the added value of this innovation. Both decision-making software, solves the same problem of the case study. Firstly, the decision-making problem is de-fined, as well as the relevant criteria and possible alternative solutions. Based on the decision-making process and the output decisions are both software evaluated in terms of selected criteria. Students in the role of customers verify the quality of the two software tools and from which they elect a better alternative. Further-more, according to marketing metrics of Customer Perceived Value (CPV) is determined a value perceived by customers/students as the difference between the evaluation of the benefits, supply costs and perceived alternatives.

  • Název v anglickém jazyce

    Smart, innovative teaching supported by decision software – Case study in educational institution

  • Popis výsledku anglicky

    This article aims to describe the use of software Expert Choice and Criterium DecisionPlus in order to support the multi-criteria decision in education and to evaluate the added value of this innovation. Both decision-making software, solves the same problem of the case study. Firstly, the decision-making problem is de-fined, as well as the relevant criteria and possible alternative solutions. Based on the decision-making process and the output decisions are both software evaluated in terms of selected criteria. Students in the role of customers verify the quality of the two software tools and from which they elect a better alternative. Further-more, according to marketing metrics of Customer Perceived Value (CPV) is determined a value perceived by customers/students as the difference between the evaluation of the benefits, supply costs and perceived alternatives.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Emerging technologies for education (SETE 2016)

  • ISBN

    978-3-319-52835-9

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    143-152

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Rome, Italy

  • Datum konání akce

    26. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku