Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Usability Prioritization Using Performance Metrics and Hierarchical Agglomerative Clustering in MAR-Learning Application

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F17%3A50013620" target="_blank" >RIV/62690094:18450/17:50013620 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.3233/978-1-61499-800-6-731" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.3233/978-1-61499-800-6-731</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3233/978-1-61499-800-6-731" target="_blank" >10.3233/978-1-61499-800-6-731</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Usability Prioritization Using Performance Metrics and Hierarchical Agglomerative Clustering in MAR-Learning Application

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper highlights the current literatures in usability studies, performance metrics and machine learning algorithm. A literature review is done in these three areas of studies to find a research gap that can be explored further. The paper will then propose a research methodology to attend to the issues of machine learning and usability. An experiment is proposed to compare the efficiency results in between data consistency, correlation between performance metrics and self-reported metrics of a Mobile Augmented Reality learning application. The methodology proposes hierarchical agglomerative clustering technique as a solution in differentiating usability issues according to priority in order to help with usability re-engineering decisions. This paper proposes two objectives through the proposed framework and present evidence on how to achieve them. Lastly, this paper will discuss the results, conclusion and future works of the proposed study.

  • Název v anglickém jazyce

    Usability Prioritization Using Performance Metrics and Hierarchical Agglomerative Clustering in MAR-Learning Application

  • Popis výsledku anglicky

    This paper highlights the current literatures in usability studies, performance metrics and machine learning algorithm. A literature review is done in these three areas of studies to find a research gap that can be explored further. The paper will then propose a research methodology to attend to the issues of machine learning and usability. An experiment is proposed to compare the efficiency results in between data consistency, correlation between performance metrics and self-reported metrics of a Mobile Augmented Reality learning application. The methodology proposes hierarchical agglomerative clustering technique as a solution in differentiating usability issues according to priority in order to help with usability re-engineering decisions. This paper proposes two objectives through the proposed framework and present evidence on how to achieve them. Lastly, this paper will discuss the results, conclusion and future works of the proposed study.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Frontiers in Artificial Intelligence and Applications

  • ISBN

    978-1-61499-799-3

  • ISSN

    0922-6389

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    731-744

  • Název nakladatele

    IOS Press

  • Místo vydání

    Kitakyushu

  • Místo konání akce

    Kitakyushu; Japan

  • Datum konání akce

    26. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku