Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Youtube in Airlines Marketing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F18%3A50013473" target="_blank" >RIV/62690094:18450/18:50013473 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1072/proceedings_2018_2.pdf" target="_blank" >https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1072/proceedings_2018_2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Youtube in Airlines Marketing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research was motivated by growing significance of social media in the field of tourism marketing. Its aim was to find out and by using various metrics comparatively describe the way YouTube is used by airlines and compare YouTube channels of full service carriers (FSCs) and those of low-cost carriers (LCCs). Particular attention was paid to finding reasons why airlines YouTube channels are successful. It was decided to assess the top five FSCs and the top five LCCs according to the number of video views and the top eight airlines ranked by IATA based on the number of transported passengers. The comparison showed that FSCs build their YouTube channels more systematically, they offer a wider range of video topics and often sort out topics of their videos in a more detailed way. Significant metrics of YouTube channels show that FSCs surpass LCCs in many ways. With respect to the dominant position of YouTube regarding the number of visits to the site, it is possible to expect that airlines will further develop its usage, including investments into creating videos both emotionally motivating and featuring celebrities.

  • Název v anglickém jazyce

    Youtube in Airlines Marketing

  • Popis výsledku anglicky

    This research was motivated by growing significance of social media in the field of tourism marketing. Its aim was to find out and by using various metrics comparatively describe the way YouTube is used by airlines and compare YouTube channels of full service carriers (FSCs) and those of low-cost carriers (LCCs). Particular attention was paid to finding reasons why airlines YouTube channels are successful. It was decided to assess the top five FSCs and the top five LCCs according to the number of video views and the top eight airlines ranked by IATA based on the number of transported passengers. The comparison showed that FSCs build their YouTube channels more systematically, they offer a wider range of video topics and often sort out topics of their videos in a more detailed way. Significant metrics of YouTube channels show that FSCs surpass LCCs in many ways. With respect to the dominant position of YouTube regarding the number of visits to the site, it is possible to expect that airlines will further develop its usage, including investments into creating videos both emotionally motivating and featuring celebrities.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hradec economic days 2018

  • ISBN

    978-80-7435-701-5

  • ISSN

    2464-6059

  • e-ISSN

    2464-6067

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    514-526

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    30. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000449443600050