Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Role of Logic Programming in ICT Specialists Curricula

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F18%3A50015053" target="_blank" >RIV/62690094:18450/18:50015053 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/EAEEIE.2018.8534297" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/EAEEIE.2018.8534297</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/EAEEIE.2018.8534297" target="_blank" >10.1109/EAEEIE.2018.8534297</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Role of Logic Programming in ICT Specialists Curricula

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Prolog was a modern, promising and a very popular programming language thirty years ago and Logic Programming acquired a firm place within Computer Science as well as in ICT programs curricula especially at European and Asian Universities. However, the rapid development of new programming languages moved Prolog far away from the beginning of the list of the most widely utilized programming languages. Therefore the logical question is whether there are still some good and justified reasons to keep Logic Programming in the present ICT specialists curricula. This paper outlines some general reasons for maintaining it on the list of the subjects taught and it brings out some basic examples showing the usefulness of the logic programming paradigm especially when explaining and teaching the efficient utilization of recursion.

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of Logic Programming in ICT Specialists Curricula

  • Popis výsledku anglicky

    Prolog was a modern, promising and a very popular programming language thirty years ago and Logic Programming acquired a firm place within Computer Science as well as in ICT programs curricula especially at European and Asian Universities. However, the rapid development of new programming languages moved Prolog far away from the beginning of the list of the most widely utilized programming languages. Therefore the logical question is whether there are still some good and justified reasons to keep Logic Programming in the present ICT specialists curricula. This paper outlines some general reasons for maintaining it on the list of the subjects taught and it brings out some basic examples showing the usefulness of the logic programming paradigm especially when explaining and teaching the efficient utilization of recursion.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2018 28th EAEEIE Annual Conference, EAEEIE 2018

  • ISBN

    978-1-5386-7711-7

  • ISSN

    2376-4198

  • e-ISSN

    2472-7687

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1-5

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Menntasetrio vio LaekinnHafnarfjordur; Iceland

  • Datum konání akce

    26. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku