The Role of Logic Programming in ICT Specialists Curricula
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F18%3A50015053" target="_blank" >RIV/62690094:18450/18:50015053 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/EAEEIE.2018.8534297" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/EAEEIE.2018.8534297</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/EAEEIE.2018.8534297" target="_blank" >10.1109/EAEEIE.2018.8534297</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Role of Logic Programming in ICT Specialists Curricula
Popis výsledku v původním jazyce
Prolog was a modern, promising and a very popular programming language thirty years ago and Logic Programming acquired a firm place within Computer Science as well as in ICT programs curricula especially at European and Asian Universities. However, the rapid development of new programming languages moved Prolog far away from the beginning of the list of the most widely utilized programming languages. Therefore the logical question is whether there are still some good and justified reasons to keep Logic Programming in the present ICT specialists curricula. This paper outlines some general reasons for maintaining it on the list of the subjects taught and it brings out some basic examples showing the usefulness of the logic programming paradigm especially when explaining and teaching the efficient utilization of recursion.
Název v anglickém jazyce
The Role of Logic Programming in ICT Specialists Curricula
Popis výsledku anglicky
Prolog was a modern, promising and a very popular programming language thirty years ago and Logic Programming acquired a firm place within Computer Science as well as in ICT programs curricula especially at European and Asian Universities. However, the rapid development of new programming languages moved Prolog far away from the beginning of the list of the most widely utilized programming languages. Therefore the logical question is whether there are still some good and justified reasons to keep Logic Programming in the present ICT specialists curricula. This paper outlines some general reasons for maintaining it on the list of the subjects taught and it brings out some basic examples showing the usefulness of the logic programming paradigm especially when explaining and teaching the efficient utilization of recursion.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2018 28th EAEEIE Annual Conference, EAEEIE 2018
ISBN
978-1-5386-7711-7
ISSN
2376-4198
e-ISSN
2472-7687
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Menntasetrio vio LaekinnHafnarfjordur; Iceland
Datum konání akce
26. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—