Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Use of fitness trackers in fitness running classes to enhance students’ motivation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F19%3A50015768" target="_blank" >RIV/62690094:18450/19:50015768 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2F978-3-030-21562-0.pdf" target="_blank" >https://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2F978-3-030-21562-0.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-21562-0_25" target="_blank" >10.1007/978-3-030-21562-0_25</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Use of fitness trackers in fitness running classes to enhance students’ motivation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the research was to examine the possibilities of use of fitness tracking applications in smartphones, for students to enhance their motivation to run, and for teachers to coach, monitor and evaluate the training process and its outcomes. The core of the study was to design and implement a model of fitness tracker-supported running classes. A two-year survey among university students (n = 133) was carried out to analyse and evaluate the usability and possible benefits of the applied blended learning methods. The number of students who passed the assignment criteria of fitness running increased and the percentage of drop-outs decreased in the experimental group. The results indicated enhanced motivation of students to enroll and participate in fitness running. The highest rated formal benefit of the designed model of fitness tracker-supported running was found in individual choice of time and place.

  • Název v anglickém jazyce

    Use of fitness trackers in fitness running classes to enhance students’ motivation

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the research was to examine the possibilities of use of fitness tracking applications in smartphones, for students to enhance their motivation to run, and for teachers to coach, monitor and evaluate the training process and its outcomes. The core of the study was to design and implement a model of fitness tracker-supported running classes. A two-year survey among university students (n = 133) was carried out to analyse and evaluate the usability and possible benefits of the applied blended learning methods. The number of students who passed the assignment criteria of fitness running increased and the percentage of drop-outs decreased in the experimental group. The results indicated enhanced motivation of students to enroll and participate in fitness running. The highest rated formal benefit of the designed model of fitness tracker-supported running was found in individual choice of time and place.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Blended Learning: Educational Innovation for Personalized Learning

  • ISBN

    978-3-030-21561-3

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

    1611-3349

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    303-315

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    2. 7. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000503386500025