Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Computational Linguistics and Its Implementation in e-Learning Platforms

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F19%3A50015868" target="_blank" >RIV/62690094:18450/19:50015868 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-29374-1_51" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-29374-1_51</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-29374-1_51" target="_blank" >10.1007/978-3-030-29374-1_51</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Computational Linguistics and Its Implementation in e-Learning Platforms

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We have experienced in the past few years massive use of various kinds of e-Learning methodology, such as m-learning and blended learning etc. Despite this ubiquitous implementation of these modern approaches, we still lack their proper use regarding their full exploitation in the virtual learning environment. M-learning platforms are ubiquitous, however, they lack the potential which is given to us from computational linguistics, deep learning, and artificial intelligence. The paper attempts to highlight this fact and brings this neglected topic to the attention of the creators and designers of these mobile apps because their potential is much greater and we should put our undivided attention to this issue if we want to improve the technology which we use.

  • Název v anglickém jazyce

    Computational Linguistics and Its Implementation in e-Learning Platforms

  • Popis výsledku anglicky

    We have experienced in the past few years massive use of various kinds of e-Learning methodology, such as m-learning and blended learning etc. Despite this ubiquitous implementation of these modern approaches, we still lack their proper use regarding their full exploitation in the virtual learning environment. M-learning platforms are ubiquitous, however, they lack the potential which is given to us from computational linguistics, deep learning, and artificial intelligence. The paper attempts to highlight this fact and brings this neglected topic to the attention of the creators and designers of these mobile apps because their potential is much greater and we should put our undivided attention to this issue if we want to improve the technology which we use.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  • ISBN

    978-3-030-29373-4

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

    1611-3349

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    634-640

  • Název nakladatele

    Springer Nature

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Trondheim

  • Datum konání akce

    18. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku