Mobile application as support of English on-line learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F19%3A50015968" target="_blank" >RIV/62690094:18450/19:50015968 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5220/0007732506470653" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5220/0007732506470653</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5220/0007732506470653" target="_blank" >10.5220/0007732506470653</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mobile application as support of English on-line learning
Popis výsledku v původním jazyce
Currently, mobile devices, respectively smartphones, are an inseparable part of everyday human activities, including education. The purpose of this article is to compare available language learning mobile apps on the market and discuss their pros and cons. In addition, the authors describe a newly developed mobile app focused on learning and practicing of English language vocabulary and phrases, tailored to the needs of its users. The findings show that this mobile app is user-friendly and students appreciate its interactivity.
Název v anglickém jazyce
Mobile application as support of English on-line learning
Popis výsledku anglicky
Currently, mobile devices, respectively smartphones, are an inseparable part of everyday human activities, including education. The purpose of this article is to compare available language learning mobile apps on the market and discuss their pros and cons. In addition, the authors describe a newly developed mobile app focused on learning and practicing of English language vocabulary and phrases, tailored to the needs of its users. The findings show that this mobile app is user-friendly and students appreciate its interactivity.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
CSEDU 2019 - Proceedings of the 11th International Conference on Computer Supported Education
ISBN
978-989-758-367-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
647-653
Název nakladatele
SciTePress
Místo vydání
Heraclion
Místo konání akce
Heraclion, Crete
Datum konání akce
2. 5. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—