Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effectiveness of the Blended Learning Approach in Teaching and Learning Selected EFL Grammar Structures at a University Level – A Case Study.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F20%3A50016899" target="_blank" >RIV/62690094:18450/20:50016899 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-51968-1_19#citeas" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-51968-1_19#citeas</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-51968-1_19" target="_blank" >10.1007/978-3-030-51968-1_19</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effectiveness of the Blended Learning Approach in Teaching and Learning Selected EFL Grammar Structures at a University Level – A Case Study.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Grammar seems to be the backbone of any foreign language learning, including English as a foreign language (EFL). Currently, the most common approach to teaching EFL, especially at a university level, appears to be a blended learning approach, which is a combination of traditional, face-to-face teaching and online learning. The purpose of this study is to evaluate the effectiveness of the use of the blended learning approach to teaching and learning selected grammar structures in a university Course of Practical English Language. The blended learning approach in this study reflects the use of traditional, face-to-face teaching and mobile learning, more specifically, the use of a mobile application, outside the classroom settings. The research methods of this article include a literature review of available studies on the research topic and statistical methods of the analysis and evaluation of the results of students’ pre- and post-tests, which focused on the selected grammar structures. The findings of both literature review and the statistical analysis indicate that the blended learning approach contributes to the effectiveness of student’s learning of the selected grammar structures since the results confirm that the success of teaching and learning depends on a variety of methods used.

  • Název v anglickém jazyce

    Effectiveness of the Blended Learning Approach in Teaching and Learning Selected EFL Grammar Structures at a University Level – A Case Study.

  • Popis výsledku anglicky

    Grammar seems to be the backbone of any foreign language learning, including English as a foreign language (EFL). Currently, the most common approach to teaching EFL, especially at a university level, appears to be a blended learning approach, which is a combination of traditional, face-to-face teaching and online learning. The purpose of this study is to evaluate the effectiveness of the use of the blended learning approach to teaching and learning selected grammar structures in a university Course of Practical English Language. The blended learning approach in this study reflects the use of traditional, face-to-face teaching and mobile learning, more specifically, the use of a mobile application, outside the classroom settings. The research methods of this article include a literature review of available studies on the research topic and statistical methods of the analysis and evaluation of the results of students’ pre- and post-tests, which focused on the selected grammar structures. The findings of both literature review and the statistical analysis indicate that the blended learning approach contributes to the effectiveness of student’s learning of the selected grammar structures since the results confirm that the success of teaching and learning depends on a variety of methods used.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60201 - General language studies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Blended Learning. Education in a Smart Learning Environment

  • ISBN

    978-3-030-51967-4

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    227-236

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Bangkok, Thailand

  • Datum konání akce

    24. 8. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku