Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Public Marketing: Case of Self-governing Regions' Brands in Online Environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F20%3A50017061" target="_blank" >RIV/62690094:18450/20:50017061 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://digilib.uhk.cz/bitstream/handle/20.500.12603/204/Bachmann.pdf?sequence=1&isAllowed=y" target="_blank" >https://digilib.uhk.cz/bitstream/handle/20.500.12603/204/Bachmann.pdf?sequence=1&isAllowed=y</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.36689/uhk/hed/2020-01-003" target="_blank" >10.36689/uhk/hed/2020-01-003</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Public Marketing: Case of Self-governing Regions' Brands in Online Environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Online environment, including brands of public institutions, is becoming a significant part of public administration. Nowadays, with a social media communication widespread, the public marketing managers representing self-governing regions are forced to work on their image and monitor and influence region&apos;s brand behavior in the online environment. Therefore, an article aims on the current state of art in the field of public brand marketing and the nature of mentions of users (citizens) about this brand. The study employed data obtained with use of Brand24.com application which automatically collect the data on region&apos;s brands behavior in the online environment. The analysis is oriented on following aspects: (1) brand&apos;s mentions in online environment, (2) number of social media views and interactions raised over the brand, and (3) the level of positive and negative sentiment related to the brand. The research sample included 13 out of 14 regions existing in the Czech Republic, for research reasons the capitol city of Prague was excluded from the sample. The findings showed that high regional differences in brand awareness, brand&apos;s social media reach as well as brand&apos;s associated text sentiment exist. Besides of this, several implications for public marketing managers are presented in the study.

  • Název v anglickém jazyce

    Public Marketing: Case of Self-governing Regions' Brands in Online Environment

  • Popis výsledku anglicky

    Online environment, including brands of public institutions, is becoming a significant part of public administration. Nowadays, with a social media communication widespread, the public marketing managers representing self-governing regions are forced to work on their image and monitor and influence region&apos;s brand behavior in the online environment. Therefore, an article aims on the current state of art in the field of public brand marketing and the nature of mentions of users (citizens) about this brand. The study employed data obtained with use of Brand24.com application which automatically collect the data on region&apos;s brands behavior in the online environment. The analysis is oriented on following aspects: (1) brand&apos;s mentions in online environment, (2) number of social media views and interactions raised over the brand, and (3) the level of positive and negative sentiment related to the brand. The research sample included 13 out of 14 regions existing in the Czech Republic, for research reasons the capitol city of Prague was excluded from the sample. The findings showed that high regional differences in brand awareness, brand&apos;s social media reach as well as brand&apos;s associated text sentiment exist. Besides of this, several implications for public marketing managers are presented in the study.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hradec economic days 2020/1

  • ISBN

    978-80-7435-776-3

  • ISSN

    2464-6059

  • e-ISSN

    2464-6067

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    29-35

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Kralove

  • Datum konání akce

    2. 4. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000568108700003