Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Natural Language Processing and Deep Learning for Blended Learning as an Aspect of Computational Linguistics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F21%3A50016951" target="_blank" >RIV/62690094:18450/21:50016951 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-52575-0_69" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-52575-0_69</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-52575-0_69" target="_blank" >10.1007/978-3-030-52575-0_69</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Natural Language Processing and Deep Learning for Blended Learning as an Aspect of Computational Linguistics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Machine learning has been used for several years already in information science to create algorithms which enable computers to solve problems without giving them particular tasks and instructions to perform these tasks. This paper attempts to concentrate on possibilities of this AI (artificial intelligence) subfield inasmuch it could prove helpful for blended learning. It brings possible questions which are connected to e-learning, blended learning and machine learning and its utilization in university courses. It also brings several questions of computational linguistics which could prove extremely helpful in blended learning processes in which it could bring big data analysis. These phenomena are relatively new, therefore, neglected by blended learning scholars, thus this paper brings these new ideas together and wants to present new ideas and concepts which will be utilized in blended learning area. It also suggests new approach to blended learning, coined by the term blended learning 2.0, which implements modern approaches such as computational linguistics and corpus linguistics into the utilization of e-platforms in the educational process.

  • Název v anglickém jazyce

    Natural Language Processing and Deep Learning for Blended Learning as an Aspect of Computational Linguistics

  • Popis výsledku anglicky

    Machine learning has been used for several years already in information science to create algorithms which enable computers to solve problems without giving them particular tasks and instructions to perform these tasks. This paper attempts to concentrate on possibilities of this AI (artificial intelligence) subfield inasmuch it could prove helpful for blended learning. It brings possible questions which are connected to e-learning, blended learning and machine learning and its utilization in university courses. It also brings several questions of computational linguistics which could prove extremely helpful in blended learning processes in which it could bring big data analysis. These phenomena are relatively new, therefore, neglected by blended learning scholars, thus this paper brings these new ideas together and wants to present new ideas and concepts which will be utilized in blended learning area. It also suggests new approach to blended learning, coined by the term blended learning 2.0, which implements modern approaches such as computational linguistics and corpus linguistics into the utilization of e-platforms in the educational process.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in Intelligent Systems and Computing

  • ISBN

    978-3-030-52574-3

  • ISSN

    2194-5357

  • e-ISSN

    2194-5365

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    842-848

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Switzerland

  • Místo konání akce

    Athens; United States

  • Datum konání akce

    26. 2. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku