Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Formative Assessment in a Blended Learning English Course.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F21%3A50016953" target="_blank" >RIV/62690094:18450/21:50016953 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-52575-0_80" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-52575-0_80</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-52575-0_80" target="_blank" >10.1007/978-3-030-52575-0_80</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Formative Assessment in a Blended Learning English Course.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    At present, formative assessment is widely used since it seems to significantly improve student achievement results. Most recently, it has become an inseparable part of the so-called blended learning (BL), which currently combines the use of mobile learning and face-to-face instruction. The implementation of formative assessment in a BL environment is increasing because it can enhance the learning quality. Moreover, research reveals that 87% of the formative assessment in BL is conducted automatically because it provides more flexible, timely and prompt feedback to students. The purpose of this article is to demonstrate how the formative assessment in a blended learning English course taught at the Faculty of Informatics and Management of the University of Hradec Kralove, Czech Republic, can help students to improve their English proficiency. The methods include a literature review of available sources found on the research topic in the world’s acknowledged databases such as Scopus and Web of Science, a method of analysis of students’ performance in a mobile app, and a method of analysis of students’ final test results in order to illustrate the effectiveness of the formative assessment and discuss its implementation in the English course. The findings of the statistical analysis and students’ performance in the mobile app reveal that the formative assessment has a positive impact both on students’ learning and teacher’s instruction.

  • Název v anglickém jazyce

    Formative Assessment in a Blended Learning English Course.

  • Popis výsledku anglicky

    At present, formative assessment is widely used since it seems to significantly improve student achievement results. Most recently, it has become an inseparable part of the so-called blended learning (BL), which currently combines the use of mobile learning and face-to-face instruction. The implementation of formative assessment in a BL environment is increasing because it can enhance the learning quality. Moreover, research reveals that 87% of the formative assessment in BL is conducted automatically because it provides more flexible, timely and prompt feedback to students. The purpose of this article is to demonstrate how the formative assessment in a blended learning English course taught at the Faculty of Informatics and Management of the University of Hradec Kralove, Czech Republic, can help students to improve their English proficiency. The methods include a literature review of available sources found on the research topic in the world’s acknowledged databases such as Scopus and Web of Science, a method of analysis of students’ performance in a mobile app, and a method of analysis of students’ final test results in order to illustrate the effectiveness of the formative assessment and discuss its implementation in the English course. The findings of the statistical analysis and students’ performance in the mobile app reveal that the formative assessment has a positive impact both on students’ learning and teacher’s instruction.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60201 - General language studies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Cross Reality and Data Science in Engineering

  • ISBN

    978-3-030-52574-3

  • ISSN

    2194-5357

  • e-ISSN

    2194-5365

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    961-967

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    USA

  • Datum konání akce

    26. 2. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000772176100080