Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impact of corporate social responsibility on sustainable competitive advantages: The mediating role of corporate reputation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F24%3A50020582" target="_blank" >RIV/62690094:18450/24:50020582 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/article/10.1007/s11356-023-28192-7" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007/s11356-023-28192-7</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11356-023-28192-7" target="_blank" >10.1007/s11356-023-28192-7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Impact of corporate social responsibility on sustainable competitive advantages: The mediating role of corporate reputation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study investigates the relationship between corporate social responsibility (CSR) and sustainable competitive advantage (SCA). Moreover, building on the stakeholder theory, this study investigates the mediating effects of corporate reputation (CR) between the relationship of corporate social responsibility and sustainable competitive advantage. We used a questionnaire survey to collect data from the employees working in the construction industry of Pakistan. Using the sample of 239 respondents, a structural equation modeling technique was used to verify the hypothesis relationship. The findings indicated that CSR directly and positively influences sustainable competitive advantages. Moreover, corporate reputation positively mediates the connection between corporate social responsibility and sustainable competitive advantage. This research fills knowledge gaps and highlights the significance of CSR in fostering sustainable competitive advantages within the construction industry.

  • Název v anglickém jazyce

    Impact of corporate social responsibility on sustainable competitive advantages: The mediating role of corporate reputation

  • Popis výsledku anglicky

    This study investigates the relationship between corporate social responsibility (CSR) and sustainable competitive advantage (SCA). Moreover, building on the stakeholder theory, this study investigates the mediating effects of corporate reputation (CR) between the relationship of corporate social responsibility and sustainable competitive advantage. We used a questionnaire survey to collect data from the employees working in the construction industry of Pakistan. Using the sample of 239 respondents, a structural equation modeling technique was used to verify the hypothesis relationship. The findings indicated that CSR directly and positively influences sustainable competitive advantages. Moreover, corporate reputation positively mediates the connection between corporate social responsibility and sustainable competitive advantage. This research fills knowledge gaps and highlights the significance of CSR in fostering sustainable competitive advantages within the construction industry.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10511 - Environmental sciences (social aspects to be 5.7)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Environmental science and pollution research

  • ISSN

    0944-1344

  • e-ISSN

    1614-7499

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    34

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    46207-46220

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85161968263