Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Business strategies, bureaucratic ties, and firms’ innovation novelty: insights from the World Bank enterprise survey

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F24%3A50021700" target="_blank" >RIV/62690094:18450/24:50021700 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://innovation-entrepreneurship.springeropen.com/articles/10.1186/s13731-024-00424-1" target="_blank" >https://innovation-entrepreneurship.springeropen.com/articles/10.1186/s13731-024-00424-1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1186/s13731-024-00424-1" target="_blank" >10.1186/s13731-024-00424-1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Business strategies, bureaucratic ties, and firms’ innovation novelty: insights from the World Bank enterprise survey

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We draw intuitions from the systemic perspective of innovation to develop and test a conceptual model aimed at examining the various factors capable of influencing the novelty of innovations within firms in Visegrad countries. The empirical results based on the analyses of about 2,132 firms revealed that organisational strategies, external collaborations, engaging in research and development, and the legal status of firms marginally influence innovation novelties. Contrary to our expectations, we found that intellectual property rights and bureaucratic ties do not significantly influence innovation novelties. Business cities are also positively correlated with firms’ innovation novelties whilst legal status is not. The main practical implication of the research is that firm managers in the Visegrad Group aiming to improve and sustain the novelty of innovations should consider strengthening their external collaborations as well as having business strategies that must include innovations as well as research and development (R&amp;D). We discuss some implications for theory and policy

  • Název v anglickém jazyce

    Business strategies, bureaucratic ties, and firms’ innovation novelty: insights from the World Bank enterprise survey

  • Popis výsledku anglicky

    We draw intuitions from the systemic perspective of innovation to develop and test a conceptual model aimed at examining the various factors capable of influencing the novelty of innovations within firms in Visegrad countries. The empirical results based on the analyses of about 2,132 firms revealed that organisational strategies, external collaborations, engaging in research and development, and the legal status of firms marginally influence innovation novelties. Contrary to our expectations, we found that intellectual property rights and bureaucratic ties do not significantly influence innovation novelties. Business cities are also positively correlated with firms’ innovation novelties whilst legal status is not. The main practical implication of the research is that firm managers in the Visegrad Group aiming to improve and sustain the novelty of innovations should consider strengthening their external collaborations as well as having business strategies that must include innovations as well as research and development (R&amp;D). We discuss some implications for theory and policy

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Innovation and Entrepreneurship

  • ISSN

    2192-5372

  • e-ISSN

    2192-5372

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    "Article number: 63"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85203689442