Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The impact of ChatGPT feedback on the development of EFL students’ writing skills

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F24%3A50021729" target="_blank" >RIV/62690094:18450/24:50021729 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/2331186X.2024.2410101" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/2331186X.2024.2410101</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/2331186X.2024.2410101" target="_blank" >10.1080/2331186X.2024.2410101</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The impact of ChatGPT feedback on the development of EFL students’ writing skills

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study investigates the effectiveness of ChatGPT feedback in enhancing the writing skills of Gen Z students, who constitute a significant portion of today’s global population. Utilizing a mixed-methods approach, the research explores both quantitative and qualitative aspects of students’ interactions with ChatGPT in the context of foreign language education. A quasi-experimental design was employed, involving 110 university students learning English as a Foreign Language (EFL). Through pre-tests, post-tests, questionnaires, and focus group interviews, the impact of ChatGPT feedback on students’ writing proficiency was evaluated. Quantitative analysis revealed significant improvements in various aspects of writing, including conciseness, grammar, inclusion of key information, and the use of passive voice, following ChatGPT feedback. Qualitative insights from focus group interviews corroborated these findings, with students expressing positive perceptions of ChatGPT&apos;s role in enhancing their writing skills. Overall, the study demonstrates the potential of ChatGPT as an innovative educational tool for fostering writing proficiency among Gen Z students. The findings underscore the importance of integrating AI-driven technologies into language learning processes to meet the evolving needs of contemporary learners.

  • Název v anglickém jazyce

    The impact of ChatGPT feedback on the development of EFL students’ writing skills

  • Popis výsledku anglicky

    This study investigates the effectiveness of ChatGPT feedback in enhancing the writing skills of Gen Z students, who constitute a significant portion of today’s global population. Utilizing a mixed-methods approach, the research explores both quantitative and qualitative aspects of students’ interactions with ChatGPT in the context of foreign language education. A quasi-experimental design was employed, involving 110 university students learning English as a Foreign Language (EFL). Through pre-tests, post-tests, questionnaires, and focus group interviews, the impact of ChatGPT feedback on students’ writing proficiency was evaluated. Quantitative analysis revealed significant improvements in various aspects of writing, including conciseness, grammar, inclusion of key information, and the use of passive voice, following ChatGPT feedback. Qualitative insights from focus group interviews corroborated these findings, with students expressing positive perceptions of ChatGPT&apos;s role in enhancing their writing skills. Overall, the study demonstrates the potential of ChatGPT as an innovative educational tool for fostering writing proficiency among Gen Z students. The findings underscore the importance of integrating AI-driven technologies into language learning processes to meet the evolving needs of contemporary learners.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cogent Education

  • ISSN

    2331-186X

  • e-ISSN

    2331-186X

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    "Article Number: 2410101"

  • Kód UT WoS článku

    001326683200001

  • EID výsledku v databázi Scopus