Comparative Analysis of the Use of Open Source Software in Teaching of Data Processing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18460%2F14%3A50002412" target="_blank" >RIV/62690094:18460/14:50002412 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18470/14:50002412
Výsledek na webu
<a href="http://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2014/a062008-085.pdf" target="_blank" >http://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2014/a062008-085.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparative Analysis of the Use of Open Source Software in Teaching of Data Processing
Popis výsledku v původním jazyce
Commonly used tool for processing of statistical data in the research and teaching of the humanities and natural sciences program IBM SPSS. This tool is an unwritten standard not only for many school systems, but also for many state institutions in the Czech Republic, which make available statistical data in the form of programs SPSS. The big disadvantage of this program is the high price, which is very restrictive for use in an academic environment, whether in the classroom and in the case of individual student work on their computers and also for their possible future practice. Currently, there are two tools that could replace the proprietary software.
Název v anglickém jazyce
Comparative Analysis of the Use of Open Source Software in Teaching of Data Processing
Popis výsledku anglicky
Commonly used tool for processing of statistical data in the research and teaching of the humanities and natural sciences program IBM SPSS. This tool is an unwritten standard not only for many school systems, but also for many state institutions in the Czech Republic, which make available statistical data in the form of programs SPSS. The big disadvantage of this program is the high price, which is very restrictive for use in an academic environment, whether in the classroom and in the case of individual student work on their computers and also for their possible future practice. Currently, there are two tools that could replace the proprietary software.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International journal of education and information technologies
ISSN
2074-1316
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
8
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
130-137
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—