Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparative Analysis of the Use of Open Source Software in Teaching of Data Processing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18460%2F14%3A50002412" target="_blank" >RIV/62690094:18460/14:50002412 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18470/14:50002412

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2014/a062008-085.pdf" target="_blank" >http://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2014/a062008-085.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparative Analysis of the Use of Open Source Software in Teaching of Data Processing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Commonly used tool for processing of statistical data in the research and teaching of the humanities and natural sciences program IBM SPSS. This tool is an unwritten standard not only for many school systems, but also for many state institutions in the Czech Republic, which make available statistical data in the form of programs SPSS. The big disadvantage of this program is the high price, which is very restrictive for use in an academic environment, whether in the classroom and in the case of individual student work on their computers and also for their possible future practice. Currently, there are two tools that could replace the proprietary software.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparative Analysis of the Use of Open Source Software in Teaching of Data Processing

  • Popis výsledku anglicky

    Commonly used tool for processing of statistical data in the research and teaching of the humanities and natural sciences program IBM SPSS. This tool is an unwritten standard not only for many school systems, but also for many state institutions in the Czech Republic, which make available statistical data in the form of programs SPSS. The big disadvantage of this program is the high price, which is very restrictive for use in an academic environment, whether in the classroom and in the case of individual student work on their computers and also for their possible future practice. Currently, there are two tools that could replace the proprietary software.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International journal of education and information technologies

  • ISSN

    2074-1316

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    130-137

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus