Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kontroverzní dědictví Aristotelových úvah o tragickém básnictví

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18460%2F17%3A50013444" target="_blank" >RIV/62690094:18460/17:50013444 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kontroverzní dědictví Aristotelových úvah o tragickém básnictví

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dědictví Aristotelových úvah o tragickém básnictví je kontroverzní v trojím slova smyslu. Zaprvé ve vztahu k nám, když editujeme a komentujeme místy enigmatický text Aristotelovy Poetiky , zadruhé ve vztahu k Aristotelovým současníkům, se kterými se jistě neshodl na hodnocení tragédie, a zatřetí samo o sobě, čímž mám na mysli metodu, jakou o tragickém divadle pojednal, a dědictví, které tím zanechal. V následujícím článku se budu soustředit především na poslední rovinu, specificky pak na údajnou nebo reálnou Aristotelovu interpretaci tragédie jako textu a možné důvody (zdánlivého či úmyslného?) nedocenění tragédie jako představení či podívané (ὄψις).V závěru stručně načrtnu na příkladu Olivera Taplina a Davida Wilese, jak vypadá rozchod s oním Aristotelovým dědictvím.

  • Název v anglickém jazyce

    Aristotle’s opinions on tragic poetry as a controversial legacy

  • Popis výsledku anglicky

    Aristotle’s opinions are controversial in at least a triple sense. First, we have in mind his editing of and commenting on Poetics. Second, we may see his work as a part of a polemic with his contemporaries with whom he did not agree with over the evaluation of tragic poetry. Third, his work is controversial because of the method which Aristotle employed and the results he obtained with this method. In this paper the focus will be on the third point, especially on Aristotle’s alleged or real interpretation of tragedy as a text and on the possible reasons for his seeming or deliberate underappreciation of tragedy as performance or spectacle (ὄψις). In the final part a sketch will be provided of the breakup with Aristotle’s legacy by means of the example of Oliver Taplin and David Wiles, as well as new methodological approaches to ancient Greek tragedy which go far beyond Aristotle.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Aither

  • ISSN

    1803-7860

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    17

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    32-47

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus