Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gifts for votes? Vote buying as a predictor of turnout in Latin America

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18460%2F22%3A50019097" target="_blank" >RIV/62690094:18460/22:50019097 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/lamp.12245" target="_blank" >https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/lamp.12245</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/lamp.12245" target="_blank" >10.1111/lamp.12245</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Gifts for votes? Vote buying as a predictor of turnout in Latin America

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article focuses on the repercussions of vote buying on turnout in presidential elections in eight Latin American countries. The research is conducted with individual-level data from the AmericasBarometer database from 2018 to 2019, which includes unique questions about the respondents&apos; experience with vote buying and whether they participated in the last presidential election. The results of our logistic regression analysis reveal that vote buying was a predictor of turnout in the Dominican Republic, Guatemala, Honduras, and Mexico, whereas in Colombia, El Salvador, Paraguay, and Peru, this variable was statistically insignificant for predicting voter turnout.

  • Název v anglickém jazyce

    Gifts for votes? Vote buying as a predictor of turnout in Latin America

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on the repercussions of vote buying on turnout in presidential elections in eight Latin American countries. The research is conducted with individual-level data from the AmericasBarometer database from 2018 to 2019, which includes unique questions about the respondents&apos; experience with vote buying and whether they participated in the last presidential election. The results of our logistic regression analysis reveal that vote buying was a predictor of turnout in the Dominican Republic, Guatemala, Honduras, and Mexico, whereas in Colombia, El Salvador, Paraguay, and Peru, this variable was statistically insignificant for predicting voter turnout.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50601 - Political science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Latin American Policy

  • ISSN

    2041-7365

  • e-ISSN

    2041-7373

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    20-32

  • Kód UT WoS článku

    000787751800001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85128868509