Hearing is Believing: Radio (programs) as strategic propaganda tool
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18460%2F23%3A50020395" target="_blank" >RIV/62690094:18460/23:50020395 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
němčina
Název v původním jazyce
Editorial: Hearing is Believing: Radio(-Programme) als strategisches Propagandainstrument
Popis výsledku v původním jazyce
Das Radio war jahrzehntelang das aktuellste und auch das einzige Live-Nachrichtenmedium. Rundfunk kannte keine (Staats-)Grenzen, und die politischen Machthaber wussten diese bestmöglich zu nutzen. Dieser Band gibt einen Einblick in die interdisziplinäre Forschung zur Radiogeschichte. Die Beiträge diskutieren die Rolle des Radios bei der Konstruktion neuer und alter nationaler, sozialer, kultureller und religiöser Identitäten. Der Einfluss einzelner Radiosender auf die Programmgestaltung wird ebenso thematisiert wie die politischen und gesellschaftlichen Dynamiken, die manche Radiosendungen ausgelöst haben. Abschließend werden auch Parallelen von Medienlogik und Mediennutzung zwischen Hörfunk (früher Zeit) und Internet zur Diskussion gestellt.
Název v anglickém jazyce
Hearing is Believing: Radio (programs) as strategic propaganda tool
Popis výsledku anglicky
For decades, radio was the most up-to-date and also the only live news medium. Broadcasting knew no (state) boundaries, and the political rulers knew how to make the best possible use of this. This volume provides insight into interdisciplinary research on radio history. The contributions discuss the role of radio in the construction of new and old national, social, cultural and religious identities. The influence of individual radio broadcasters in shaping programming is addressed, as are the political and social dynamics that triggered some radio broadcasts. Finally, parallels of media logic and media use between radio (early days) and the Internet are also presented for discussion.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Hearing is Believing. Radio(-Programme) als strategisches Propagandainstrument
ISBN
978-3-8471-1306-5
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
7-16
Počet stran knihy
264
Název nakladatele
Brill
Místo vydání
Göttingen
Kód UT WoS kapitoly
—