Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching Humanities and Social Sciences Interculturally: A Contemporary Central European Perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18460%2F24%3A50021300" target="_blank" >RIV/62690094:18460/24:50021300 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.36689/uhk/978-80-7435-906-4" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.36689/uhk/978-80-7435-906-4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.36689/uhk/978-80-7435-906-4" target="_blank" >10.36689/uhk/978-80-7435-906-4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching Humanities and Social Sciences Interculturally: A Contemporary Central European Perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Several experts on history, philosophy, anthropology, sociology, and psychology from three Central European countries (Czech Republic, Slovak Republic, and Republic of Poland) joined their efforts to explore several topics important for tertiary education of the Social Sciences and Humanities. A base for tertiary education can be often traced in curricula and textbooks for lower educational stages which usually form a basic outline of newly enrolled students, furthermore, they reliably reflect general opinions on important issues due to their impact on the majority of the population. The task of critically thinking university teachers thus remains to become well acquainted with their limits and risks to be able to break through when they have found themselves trapped in stereotypical or one-perspective views of multifaceted reality.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Humanities and Social Sciences Interculturally: A Contemporary Central European Perspective

  • Popis výsledku anglicky

    Several experts on history, philosophy, anthropology, sociology, and psychology from three Central European countries (Czech Republic, Slovak Republic, and Republic of Poland) joined their efforts to explore several topics important for tertiary education of the Social Sciences and Humanities. A base for tertiary education can be often traced in curricula and textbooks for lower educational stages which usually form a basic outline of newly enrolled students, furthermore, they reliably reflect general opinions on important issues due to their impact on the majority of the population. The task of critically thinking university teachers thus remains to become well acquainted with their limits and risks to be able to break through when they have found themselves trapped in stereotypical or one-perspective views of multifaceted reality.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7435-905-7

  • Počet stran knihy

    215

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Kód UT WoS knihy