Počítačová bezpečnost ve výuce informatiky (1. část: Tvorba hesel a steganografie)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F10%3A00003384" target="_blank" >RIV/62690094:18470/10:00003384 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Počítačová bezpečnost ve výuce informatiky (1. část: Tvorba hesel a steganografie)
Popis výsledku v původním jazyce
V prvním článku seriálu "Počítačová bezpečnost ve výuce informatiky" se zaměříme na dvě oblasti - na metodiku tvorby vhodných přístupových hesel a na způsoby ukrývání zpráv, ve smyslu skrytí existence tajné zprávy (často v rámci jiné zprávy). Kryptologiejako součást učiva informatiky má obrovskou výhodu v tom, že přirozeně vybízí k budování mezipředmětových vztahů s mateřským jazykem, cizími jazyky, matematikou, dějepisem a výchovou občana demokratické společnosti. To chceme demonstrovat na konkrétníchpříkladech v dalších částech článku.
Název v anglickém jazyce
Computer Security in Learning of Informatics (Part 1: Creation of passwords and steganography)
Popis výsledku anglicky
In the first article series, "Computer Security in Learning of Informatics" we will focus on two areas - the methodology of creating appropriate passwords and to techniques of hiding messages, in effect, hiding the existence of secret messages (often inother reports). Cryptology as a part of science curriculum has an advantage in that it naturally encourages the building of interdisciplinary relationships with the mother tongue, foreign languages, mathematics, history and education of citizens in democratic society. We want to demonstrate, by concrete examples in this article.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Matematika, fyzika, informatika : časopis pro výuku na základních a středních školách
ISSN
1210-1761
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—