Puzzles - a creative way of development of logical thinking
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F11%3A43866609" target="_blank" >RIV/62690094:18470/11:43866609 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.eriesjournal.com/" target="_blank" >http://www.eriesjournal.com/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Puzzles - a creative way of development of logical thinking
Popis výsledku v původním jazyce
In the paper, as an inspiration, four puzzles developing logical thinking appropriate to be solved using graph theory and combinatorial optimization will be introduced. On these puzzles of different level of difficulty the students? ability to find out the appropriate graph-representation of the given task and solve it will be discussed as well.
Název v anglickém jazyce
Puzzles - a creative way of development of logical thinking
Popis výsledku anglicky
In the paper, as an inspiration, four puzzles developing logical thinking appropriate to be solved using graph theory and combinatorial optimization will be introduced. On these puzzles of different level of difficulty the students? ability to find out the appropriate graph-representation of the given task and solve it will be discussed as well.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal on efficiency and responsibility in education and science
ISSN
1803-1617
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
207 - 218
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—