Modeling and Computer Simulation of Static, Dynamic and Feedback Systems as Tool of Development of Logical Thinking
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F14%3A50002870" target="_blank" >RIV/62690094:18470/14:50002870 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.naun.org/main/NAUN/mcs/2014/a242002-085.pdf" target="_blank" >http://www.naun.org/main/NAUN/mcs/2014/a242002-085.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modeling and Computer Simulation of Static, Dynamic and Feedback Systems as Tool of Development of Logical Thinking
Popis výsledku v původním jazyce
Many universities are realizing that modeling and simulation is becoming an important tool in finding the strategy for solving and understanding numerous and diverse problems. The paper introduces the theory of modeling and simulation as one of the possible method in the education. The theory is followed by three case studies illustrating step by step process of development of modeling and computer simulation. The first two cases studies will present possibility of simulation of static and dynamic systems in MS Excel worksheet and chart. The third case study presents creation of simulation model of the feedback regulated process - passing through the labyrinth.
Název v anglickém jazyce
Modeling and Computer Simulation of Static, Dynamic and Feedback Systems as Tool of Development of Logical Thinking
Popis výsledku anglicky
Many universities are realizing that modeling and simulation is becoming an important tool in finding the strategy for solving and understanding numerous and diverse problems. The paper introduces the theory of modeling and simulation as one of the possible method in the education. The theory is followed by three case studies illustrating step by step process of development of modeling and computer simulation. The first two cases studies will present possibility of simulation of static and dynamic systems in MS Excel worksheet and chart. The third case study presents creation of simulation model of the feedback regulated process - passing through the labyrinth.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International journal of mathematics and computers in simulation
ISSN
1998-0159
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
2014
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
276-285
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—