Physics demonstrations with the Arduino board
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F15%3A50002855" target="_blank" >RIV/62690094:18470/15:50002855 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1088/0031-9120/50/4/472" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1088/0031-9120/50/4/472</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1088/0031-9120/50/4/472" target="_blank" >10.1088/0031-9120/50/4/472</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Physics demonstrations with the Arduino board
Popis výsledku v původním jazyce
In everyday praxis we often need to demonstrate measuring devices - such as thermometers, manometers and voltmeters - with large enough displays that they can easily be read from anywhere in the classroom. In some cases, computers with a measurement interface can be used as a substitute, but often this is not possible (for example in the lab or in an outdoor environment). We present a low-cost basis for demonstration devices that can also be used in situ as data loggers or in the classroom as computer interfaces.
Název v anglickém jazyce
Physics demonstrations with the Arduino board
Popis výsledku anglicky
In everyday praxis we often need to demonstrate measuring devices - such as thermometers, manometers and voltmeters - with large enough displays that they can easily be read from anywhere in the classroom. In some cases, computers with a measurement interface can be used as a substitute, but often this is not possible (for example in the lab or in an outdoor environment). We present a low-cost basis for demonstration devices that can also be used in situ as data loggers or in the classroom as computer interfaces.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Physics education
ISSN
0031-9120
e-ISSN
—
Svazek periodika
50
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
472-474
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—