Single Number Speech Intelligibility Measurement Methods to Support the Objectification of Educational Research
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F16%3A50004550" target="_blank" >RIV/62690094:18470/16:50004550 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18440/16:50004550
Výsledek na webu
<a href="http://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2016/a202008-166.pdf" target="_blank" >http://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2016/a202008-166.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Single Number Speech Intelligibility Measurement Methods to Support the Objectification of Educational Research
Popis výsledku v původním jazyce
In a technical concept the teaching process is the information transfer within the unidirectional or bidirectional Shannon-Weaver model of communication. The Lasswell model of communication is commonly used for the information transfer evaluation. For maximum effect, reflecting formal shape of both models, the demands for virtually lossless. The basic parameter for evaluating the quality of speech transmission is clarity.
Název v anglickém jazyce
Single Number Speech Intelligibility Measurement Methods to Support the Objectification of Educational Research
Popis výsledku anglicky
In a technical concept the teaching process is the information transfer within the unidirectional or bidirectional Shannon-Weaver model of communication. The Lasswell model of communication is commonly used for the information transfer evaluation. For maximum effect, reflecting formal shape of both models, the demands for virtually lossless. The basic parameter for evaluating the quality of speech transmission is clarity.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International journal of education and information technologies
ISSN
2074-1316
e-ISSN
—
Svazek periodika
neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
10
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
66-72
Kód UT WoS článku
000393520200010
EID výsledku v databázi Scopus
—