The Use of Method of Multidisciplinary Approach, Modeling and Simulation in Learning of Gear Ratios
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F16%3A50004704" target="_blank" >RIV/62690094:18470/16:50004704 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18440/16:50004704
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Use of Method of Multidisciplinary Approach, Modeling and Simulation in Learning of Gear Ratios
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents the development of Set for Measuring the Transfer Gears and its use in science classes in conjunction with teaching computer technology supported by interactive geometric software. The goal of developing measurement transfer kits for gears demonstration of speed gears is to show the real speed of the individual gears in relation to the number of gears to pupils of science. For better understanding, the animations of gears, drawings of various kinds of gears and gear teeth in interactive geometry software were used. Several school science subjects were involved in this project and their collaboration resulted in improved results of pupils in these subjects.
Název v anglickém jazyce
The Use of Method of Multidisciplinary Approach, Modeling and Simulation in Learning of Gear Ratios
Popis výsledku anglicky
This paper presents the development of Set for Measuring the Transfer Gears and its use in science classes in conjunction with teaching computer technology supported by interactive geometric software. The goal of developing measurement transfer kits for gears demonstration of speed gears is to show the real speed of the individual gears in relation to the number of gears to pupils of science. For better understanding, the animations of gears, drawings of various kinds of gears and gear teeth in interactive geometry software were used. Several school science subjects were involved in this project and their collaboration resulted in improved results of pupils in these subjects.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International journal of mathematics and computers in simulation
ISSN
1998-0159
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
10
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
46-52
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84956685913