Flat Earth theory: an exercise in critical thinking
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F18%3A50014803" target="_blank" >RIV/62690094:18470/18:50014803 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1088/1361-6552/aac053" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1088/1361-6552/aac053</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1088/1361-6552/aac053" target="_blank" >10.1088/1361-6552/aac053</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Flat Earth theory: an exercise in critical thinking
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper we present a critical analysis of some of the arguments of flat Earth theory, and we also try to show that this analysis and refutation of these false claims can be a useful exercise in critical thinking that is so much needed today. This article can also make it easier for teachers who are exposed to some of the arguments of flat Earth theory by their students. Some arguments of this theory are completely senseless, and some can simply be disproved by trigonometry or basic physical laws.
Název v anglickém jazyce
Flat Earth theory: an exercise in critical thinking
Popis výsledku anglicky
In this paper we present a critical analysis of some of the arguments of flat Earth theory, and we also try to show that this analysis and refutation of these false claims can be a useful exercise in critical thinking that is so much needed today. This article can also make it easier for teachers who are exposed to some of the arguments of flat Earth theory by their students. Some arguments of this theory are completely senseless, and some can simply be disproved by trigonometry or basic physical laws.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Physics education
ISSN
0031-9120
e-ISSN
—
Svazek periodika
53
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85048829510