Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multi-Objective Real-Time Tuning of SVC Used in Electrified Traction Systems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F22%3A50020136" target="_blank" >RIV/62690094:18470/22:50020136 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/1424-8220/22/4/1584" target="_blank" >https://www.mdpi.com/1424-8220/22/4/1584</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/s22041584" target="_blank" >10.3390/s22041584</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multi-Objective Real-Time Tuning of SVC Used in Electrified Traction Systems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Electric train system is a very large load for the power network. This load consumes a large amount of reactive power. In addition, it causes a massive unbalance to the network, which results in many problems such as voltage drops, high transmission losses, reduction in the transformer output ability, negative sequence current, mal-operation of protective relays, etc. In this paper, a novel real-time optimization approach is presented to adjust the static VAR compensator (SVC) for the traction system to realize two objectives; current unbalance reduction and reactive power compensation. A multi-objective optimization technique entitled non-dominated sorting genetic algorithm (NSGA-II) is used to fulfill the regarded objectives simultaneously. A comprehensive simulator has been designed for electric train network modeling that is able to adjust the parameters of SVC in an optimum manner at any time and under any circumstances. The results illustrate that the provided method can efficiently reduce the unbalancing in current as well as supply the demanded reactive power with acceptable precision.

  • Název v anglickém jazyce

    Multi-Objective Real-Time Tuning of SVC Used in Electrified Traction Systems

  • Popis výsledku anglicky

    Electric train system is a very large load for the power network. This load consumes a large amount of reactive power. In addition, it causes a massive unbalance to the network, which results in many problems such as voltage drops, high transmission losses, reduction in the transformer output ability, negative sequence current, mal-operation of protective relays, etc. In this paper, a novel real-time optimization approach is presented to adjust the static VAR compensator (SVC) for the traction system to realize two objectives; current unbalance reduction and reactive power compensation. A multi-objective optimization technique entitled non-dominated sorting genetic algorithm (NSGA-II) is used to fulfill the regarded objectives simultaneously. A comprehensive simulator has been designed for electric train network modeling that is able to adjust the parameters of SVC in an optimum manner at any time and under any circumstances. The results illustrate that the provided method can efficiently reduce the unbalancing in current as well as supply the demanded reactive power with acceptable precision.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    SENSORS

  • ISSN

    1424-8220

  • e-ISSN

    1424-8220

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    "Article Number: 1584"

  • Kód UT WoS článku

    000771468100001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85125277552