Výhody a nevýhody použití metody participativního videa při studiu současné rodiny
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18610%2F13%3A50003275" target="_blank" >RIV/62690094:18610/13:50003275 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výhody a nevýhody použití metody participativního videa při studiu současné rodiny
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměřuje na možnosti využití participativní vizuální techniky ve výzkumu současné rodiny. Zvolili jsme si techniku participativní video, neboť je založena na zapojování skupiny nebo komunity do formování a vytváření vlastního filmu na téma,které je zajímá. Je to způsob, jak přivést lidi, aby společně něco objevovali. Může být také velmi účinným nástrojem k zapojování a mobilizaci marginalizovaných skupin i jednotlivců a pomáhá zavádět vlastní formy trvale udržitelného rozvoje založené na místních potřebách. Jako výzkumná technika dovoluje nahlédnout do prostředí , kam by se výzkumník dostával jen obtížně. Na příkladu české komunity v portugalském Faru ověřujeme nejen možnost i využití této techniky při poznávání smíšených česko-portugalských rodin, ale také její hranice a rizika.
Název v anglickém jazyce
Benefits and risks of using participatory video technique in research of the contemporary family
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the possibilities of participatory visual techniques in research of the contemporary family. We chose the technique of participatory video, as it is based on integrating a group or community in shaping and creating their own film ona subject that interests them. It is used as a very effective tool to engage and mobilize marginalized groups and individuals , and helps establish their own forms of sustainable development based on local needs . As a research technique allows insight into the environment , which can be studie by more standard methods only with difficulties. The example of the Czech community living in Portugal Faro verifies not only the possibility of using this technique when learning mixed Czech-Por tuguese families, but also it's limits and risks.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0209" target="_blank" >EE2.3.20.0209: Rozvoj a podpora multidisciplinárního vědecko výzkumného týmu pro studium současné rodiny na UHK</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Profesionalita, perspektivy a rozvoj sociální práce
ISBN
978-80-7435-359-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
33-41
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
27. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—